چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۱

این روزها در سینما آزادی چه می گذرد؟!

از اکران فوق‌العاده «ردکارپت» تا نرسیدن نسخه «طبقه حساس» به سینما آزادی!

سینما آزادی

با گذشت چند روز از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به سینما آزادی که در لیست سینماهای مردمی قرار دارد، رفتیم تا گزارشی از اکران ها و نظر تماشاگران داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در سینماهای مردمی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر که در سینماهای آزادی، فلسطین، استقلال، جوان، فرهنگ، اریکه ایرانیان، خانه هنرمندان و چند سینمای دیگر برگزار می شود، علاوه بر مردم برخی از سینماگران نیز برای دیدن فیلم ها به این سینماها می روند و تماشاگر فیلم ها هستند.

سینما آزادی در پنج سانس فیلم های شرکت کرده در جشنواره را برای مردم به نمایش گذاشته است که از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز و تا ساعت ۲۲:۳۰ فیلم ها در این سینما بر روی پرده می روند.

باران کوثری در فیلم سینمایی «قصه ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد

«قصه ها» تلخ بود!

در نخستین روز از جشنواره، فیلم سینمایی «قصه ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد در یکی از سالن های سینما آزادی روی پرده عریض سینما به نمایش درآمد.

بعد از چند سال که از آخرین ساخته بنی اعتماد و فیلم «خون بازی» می گذرد مردم زیادی برای تماشای تازه ترین ساخته این کارگردان در صف رفتن به سالن سینما بودند. گمان می کردیم همه این جمعیتی که در پشت در سالن سینما به صف ایستاده بودند بعد از پایان فیلم راضی از در سالن خارج می شوند اما...

بعد از خارج شدن تماشاگران از در سالن سینما در گفت و گویی با دختری جوان نظرش را درباره فیلم جویا شدیم و او گفت: «فکر نمی کردم بعد از این همه مدت کار نکردن بنی اعتماد، این فیلم را تحویل مردم دهد.»

این تنها نظر غیر مساعد درباره فیلم «قصه ها» نبود و عده زیادی از تماشاگران ناراضی از در سینما بیرون آمدند، شاید توقع مردم بعد از ۴ سال فعالیت نداشتن رخشان بنی اعتماد در سینمای ایران چیزی بیشتر از فیلم «قصه ها» بود!

 

فیلم رد کارپت

استقبال از فیلم های طنز!

طبق معمول همیشه و در همه طول سال که مردم از دیدن فیلم های طنز استقبال می کنند در این دوره از جشنواره فیلم فجر نیز استقبال از فیلم طنز «ردکارپت» یا همان «فرش قرمز» به کارگردانی رضا عطاران در سینما آزادی به حدی بوده که به سانس فوق العاده رسید.

فیلم سینمایی «ردکارپت» دومین ساخته سینمایی بلند رضا عطاران بعد از فیلم سینمایی «خوابم می آد» که به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان در سال ۱۳۹۰ ساخته شد، است.

«شما که غریبه نیستی، من ۳۸ سال از خدا عمر گرفتم، ۱۳ سال تئائر کار کردم، هنوز وضعیتم اینه، هیچی به هیچی، بالاخره باید کاری می‌کردم دیگه،  فکر می‌کنم اونور می‌تونم کار کنم، می‌تونم شکوفا بشم...» این جملات بخشی از دیالوگ های این فیلم سینمایی بود که بعد از پایان فیلم از زبان بسیاری از مردم حاضر در سالن با خنده شنیده می شد.

عده ای راضی از سالن بیرون آمدند و عده ای ناراضی، شنیده ها برایمان جالب بود، تعدادی از افراد از بخشی از فیلم تعریف می کردند که ثانیه ای قبل عده ای همان را تکذیب کرده بودند.

بعد از اکران فیلم با برخی از مردم مصاحبه کردیم که بازگو کردن گفته های آنان خالی از لطف نیست.

 پیرزنی ۷۰ ساله: «بیشتر از این نمی توانستم بخندم.»

جوانی که تازه دانشجوی رشته کارگردانی بود، گفت: «انتظار من از رضا عطاران بیشتر بود»

یکی دیگر از تماشاگران در سخن کوتاهی عنوان کرد: «چرا بودجه های سینمای ایران باید به دست نابلدها بیافتد؟!»

اما بیش از ۷۰ درصد بیننده ها از فیلم راضی بودند و رییس سینما آزادی را مجبور کردند تا فیلم را دوباره در یک سانس فوق العاده اکران کند.

 

ساکن طبقه وسط

«طبقه حساس» از اکران جا ماند!

در سومین روز از جشنواره به نظر می آمد بیشتر افرادی که به سینما آمده بودند صرفا برای دیدن فیلم کمال تبریزی یعنی «طبقه حساس» بود.

در سانس ابتدایی سینما قرار بر این بود که فیلم سینمایی «طبقه حساس» روی پرده برود. از چیزی که می دیدیم متعجب شدیم ، چیزی بیشتر از ظرفیت سالن سینما بلیت فروش رفته بود و همه منتظر دیدن فیلم جدید تبریزی و بازی رضا عطاران بودند، اما متاسفانه به علت نرسیدن نسخه اصلی این فیلم به جشنواره، «طبقه حساس» اکران نشد.

 

فیلم پنج ستاره

«پنج ستاره» جای «طبقه حساس» را گرفت!

بعد از عدم اکران فیلم سینمایی «طبقه حساس» سینما آزادی با فاصله ای کوتاه از زمان اکران تصمیم گرفت فیلم سینمایی «پنج ستاره» ساخته مهشید افشارزاده را روی پرده ببرد اما عده ای از دیدن این فیلم صرف نظر کردند و عده ای شاید از روی اجبار به تماشای آن نشستند.

کاملا مشخص بود که مخاطبان به علت ناراحتی از عدم اکران «طبقه حساس» به خوبی «پنج ستاره» را ندیدند و نمی توان حدس زد از کارگردان و فیلم ناراضی بودند یا از اختلال در برنامه های سینما؟!

 

سعیدی پور: فکر می کنم هر شب یک سانس فوق العاده داشته باشیم

رضا سعیدی پور؛ رییس سینما آزادی در گفت و گویی کوتاه با سینماپرس از استقبال پرشور مردم در این دوره از جشنواره صحبت کرد و گفت: با این حجم تماشاگر و استقبال از فیلم های این دوره از جشنواره پیش بینی می کنم که تا پایان این ده روز، هر شب یک سانس فوق العاده برای بعضی از فیلم ها داشته باشیم. همانطور که به دلیل استقبال از فیلم «ردکارپت» رضا عطاران آن را در یک سانس فوق العاده نیز اکران کردیم.

وی در خصوص جایگزین شدن فیلم «پنج ستاره» یه جای «طبقه حساس» توضیح داد: نسخه اصلی و نهایی «طبقه حساس» هنوز به دفتر جشنواره نرسیده است اما ما منتظر بودیم که این فیلم در روز اکران به سینما برسد یه همین دلیل آن را در جدول برنامه ها قرار دادیم اما متاسفانه نرسید.

سعیدی پور ادامه داد: تماشاگرانی که برای دیدن این فیلم بلیت تهیه کرده بودند اعتراض کردند و کاملا هم حق اعتراض داشتند اما در آن لحظه ما چاره ای جز اکران فیلم دیگری نداشتیم و مجبور شدیم فیلم سینمایی «پنج ستاره» را روی پرده ببریم.

وی افزود: به دلیل رخ دادن این اتفاق تصمیم گرفتیم روز پنج شنبه؛ ۱۷ بهمن ماه در سانس فوق العاده ای ساعت ۱۲:۳۰ ظهر یک اکران از فیلم «طبقه حساس» داشته باشیم و به تماشاگران اعلام کردیم که می توانند با همان بلیت قبلی که «پنج ستاره» را دیدند به تماشای فغیلم کمال تبریزی بنشینند.

رییس سینما آزادی در پایان در مورد پیش بینی گیشه این فیلم ها، گفت: هنوز برای نظر دادن زود است اما با جمعیتی که من در این جا می بینم و نظرهایی که درباره فیلم ها می شنوم پیش بینی می کنم که سال آینده فیلم ها و سینماها فروش بهتری از امسال داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.