چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴

برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران؛

تصویر حضرت عباس(ع) با فیلم «رستاخیز» نشان داده شد

رستاخیز

برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران تصویر حضرت عباس(ع) در فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، برای اولین بار در سینمای ایران تصویری از حضرت عباس(ع) در فیلم رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش به نمایش گذاشته شد.

«رستاخیز» که در بخش بین الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر جایزه بیرق طلایی را از آن خود کرد در دقایق اولیه فیلم و در سکانس دعوت حاکم مدینه از امام حسین(ع) برای بیعت تصویر حضرت ابوالفضل عباس بن علی به صورت کامل نشان داد.

این اتفاق در سینما و تلویزیون ایران بی سابقه بوده حتی در سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری تصویر این حضرت از سریال حذف شد و البته با حاشیه هایی همراه بود و حتی علمای قم نیز به نشان دادن تصویر آن حضرت اعتراض کردند.

داستان روز رستاخیز درباره واقعه عاشوراست که با همراهی بکیر(فرزند حر ابن یزید ریاحی) به قیام امام حسین (ع) و حوادث واقعه عاشورا می پردازد. این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام حسین (ع) و شهادت آن حضرت را روایت می کند.

مدت زمان این فیلم 2ساعت و 50دقیقه است.

تدوین فیلم سینمایی روز رستاخیز را طریق انور، تدوینگر معروف و نامزد دریافت اسکار (برای فیلم سینمایی سخنرانی پادشاه) در لندن انجام داده است.

موسیقی فیلم را استیفن واربک ساخته و تمام مراحل فنی این فیلم در استودیو مولینر لندن انجام گرفته است.

پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی ، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، یاور احمدی فر، انوشیروان ارجمند، انوش معظمی، کوروش زارعی، محمود محکمی، سعید علیپور، امیر مولوی، علی جاویدفر، میرطاهر مظلومی، حمید جدیدی، قادر پزشکی، محمدرضا حقگو، علی عباسی، تورج فرامرزیان، بابک والی، رضا اکبری ارطه، ابراهیم سلطانی، خلیل الله خواجه نظام، پژمان جعفری سمرقندی بازیگران ایرانی حاضر در این اثر سینمایی هستند.

انوش معظمی بازیگر نقش حرمله در سریال مختارنامه در این اثر سینمایی نقش شمر را ایفا می کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.