چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰

با هنرمندان در کاخ جشنواره/

قوی‌تن: بخش نوعی تجربه در جشنواره فیلم فجر شهید شد!

علی قوی تن

علی قوی تن یکی از مشکلات جشنواره را عدم توجه به بخش نوعی تجربه خواند و در این رابطه عنوان کرد: این بخش در جشنواره به حاشیه رانده شده و قربانی شده است.

علی قوی تن، در حاشیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با فضای سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر عنوان کرد: برگزاری جشنواره در برج میلاد به لحاظ نظم و شرایط مطلوب است و نسبت به سالهای گذشته سختی های داخل برج برای اهالی سینما کم شده است اما یکی از ایرادهای جشنواره افتتاحیه آن بود که بسیار بد برگزار شد، همچنین دبیر جشنواره برای خیر مقدم به فیلمسازان حاضر نشد و وی در برج میلاد هم دیده نمی شود. ما در سالهای قبل دبیرهای جشنواره را می دیدم که جوابگوی ما بودند اما این اتفاق امسال کمتر رخ می دهد.

 

وی تصریح کرد: یکی از عمده ترین مشکلات جشنواره در بخش فیلم های نوعی تجربه است، با وجود اینکه در ابتدا افزودن این بخش به جشنواره اتفاق خوبی به نظر می آمد اما در ادامه متاسفانه این بخش را شهید کردند. در واقع در کشور ما همیشه فکر اولیه خوب است اما در عمل و اجرا کار موفق نمی شود. در اجرا فیلم های این بخش را در سالن پایین برج به نمایش گذاشته اند که هیچ کس وقت نمی کند به دیدن ان برود زیرا وقتشان در سالن اصلی می گذارند. در بیرون نیز در دو سالن خانه هنرمندان و سینما فلسطین نیز استقبال محدودی از این فیلم ها شده است.

 

این کارگردان افزود: در حقیقت این فیلم ها اساسا قربانی و شهید شده است اگر نظر مسئولان برهمان نگاه اولیه یعنی افزودن این بخش به منظور رشد فیلم ها بود باقی می ماند مسلما فیلمسازان راضی تر بودند اما متاسفانه پشت این فکر اولیه اتفاقات خوبی نبوده و موجب شده است این فیلم ها دیده نشوند.

 

قوی تن در رابطه با فیلم سینمایی «رستاخیز» خاطر نشان کرد: من بخش آخر این فیلم را دیدم و در همین مدت متوجه شدم که این فیلم بیشتر توجه خود را بر روی صحنه های پروداکشن عظیم برده و کارگردان به نمایش صحنه های عظیم جنگی بیش از مسائل عاطفی و باطن عاشورا توجه کرده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.