چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶

کارگردان «رنج و سرمستی» در گفتگو با سینماپرس؛

الماسی: مدیریت فرهنگی اهداف مشخص را بسترسازی کند / حاضر نیستم مقام انسان را در فیلم تحقیر کنم

مراسم فرش قرمز فیلم «رنج و سرمستی» در جشنواره فیلم فجر

کارگردان فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» درباره رویکرد مدیران برای ساخت فیلم دفاع مقدس گفت: ساخت فیلم دفاع مقدس به شرایط جامعه هم بستگی دارد و نمی شود که مدیر علاقه مند به ساخت فیلم باشد اما فیلمساز به دنبال فضای دیگری باشد.

جهانگیر الماسی؛ کارگردان فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» درباره رویکرد مدیران برای ساخت فیلم دفاع مقدس به سینماپرس گفت: ساخت فیلم دفاع مقدس به شرایط جامعه هم بستگی دارد و نمی شود که مدیر علاقه مند به ساخت فیلم باشد اما فیلمساز به دنبال فضای دیگری باشد.

وی ادامه داد: مدیریت فرهنگی باید اهداف مشخص را بسترسازی کند. برای مثال اگر به این معتقد باشند که فیلم فقط برای درآمد ساخته شود تکلیف ما روشن خواهد شد، در این موقعیت شبیه کشورهای بی مصرف خواهیم شد و در ابتدا باید اهدافمان از موضوع فیلمسازی باید روشن شود.

الماسی با تاکید بر دغدغه مندی فیلمساز برای ساخت فیلم دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر در عرصه فرهنگ هدف فقط دستمزد باشد خطرناک خواهد بود، در این عرصه باید بر اصول پایمردی داشته باشیم این عرصه باید برای اهل متخصصین باشد، ساز و کار مدیریت باید به شکلی باشد که می دانند برای چه چیزی به سینما می آیند و باید برای کارکرد سینما ارزش قائل باشند

الماسی با اشاره به استقبال اهالی رسانه گفت: چند نفر از بچه های رسانه جملات زیبایی را برای فیلم گفتند اما «رنج و سرمستی» فیلم اول من است، سه سال به دنبال تصویب فیلمنامه بودم و بیشتر به دنبال برطرف کردن ضعف های خودم هستم، هرگز حاضر نیستم مقام انسان را در فیلم تحقیر کنم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.