چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۳

در نشست فیلم «تمشک» عنوان شد؛

سالور: سعی کردیم «تمشک» مثل زندگی عادی مردم و روایتگر زندگی حقیقی انسان‌ها باشد

سامان سالور در نشست خبری فیلم «تمشک»در جشنواره فیلم فجر

کارگردان فیلم سینمایی «تمشک» در نشست نقد و بررسی این فیلم عنوان کرد: نزدیک به یک سال و چهار ماه طول کشید تا توانستیم مجوز ساخت این فیلم را دریافت کنیم. فیلمنامه این فیلم پس از 7 بار بازنویسی و رفت و آمدهای زیاد مجوز اصولی گرفت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی «تمشک» به کارگردانی سامان سالور بعد از اکران آن در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

در این نشست سامان سالور، نیکی کریمی، مهدی پاکدل، هایده صفی یاری (تدوین گر) و ساسان سالور؛ تهیه کننده حضور داشتند.

بر پایه این گزارش در ابتدای نشست سامان سالور در مورد «تمشک» تازه ترین ساخته خود، عنوان کرد: این فیلم دغدغه شخصی من بود. نزدیک به یک سال و 4 ماه طول کشید تا توانستیم مجوز ساخت این فیلم را دریافت کنیم. فیلمنامه این فیلم پس از 7 بار بازنویسی و رفت و آمدهای زیاد مجوز اصولی گرفت. قبل از دادن مجوز به بهانه های مختلف ما را از ساختن این فیلم منصرف می کردند اما من و دیگر فیلمسازان جوان به مرحله ای رسیدیم که به سراغ موضوعات جدیدی برویم و به این نوع موضوعاتی که در سینمای ایران کمتر به آن پرداخته می شود، بپردازیم. این فیلم از ابتدا نیز قرار بود ساده، مثل زندگی عادی مردم و روایتگر زندگی حقیقی انسان ها باشد.

کارگردان «تمشک» در مورد انتخاب عنوان این فیلم، بیان کرد: فکر می کنم  وضوح دلیل انتخاب نام تمشک برای این فیلم در خود فیلم مشخص می شود. ما می بینیم که کاراکتر رضوان به تمشک ویار دارد و و در کلوز آپ بزرگی می بینیم که از درخت، تمشک می چیند و می خورد و این نام از ابتدا نگارش فیلمنامه انتخاب شده بود و تا انتها هم تغییر نکرد.

سالور ادامه داد: با عوض شدن دولت ما مجددا آن فیلم را برای کسب پروانه نمایش ارائه دادیم که از ما خواسته شده اصلاحات کمی صورت بگیرد و قصدمان این است که در اولین فرصت این اصلاحات کم را انجام دهیم تا فیلم را به اکران های سینمایی برسانیم.

کارگردان فیلم ادامه داد: به نظرم فیلمنامه تمشک ویژگی های مختلفی از جمله داستان و ایده نو، شخصیت پردازی های به جا و پایان امیدوار کننده دارد.

ساسان سالور؛ تهیهکننده فیلم سینمایی «تمشک»در مورد مشکلات ساخت این فیلم، گفت:  گرفتن پروانه ساخت این فیلم پروسه سخت و طولانی مدتی داشت. یکی دیگر از مشکلات هم پیدا کردن لوکیشن های فیلم در شهرستان بود. این قصه تنها بهانه ای بود که به وسیله آن می خواستیم روابط انسانی میان آدم ها را نشان دهیم و بیشتر دوست داشتیم که قصه ای را روایت کنیم که در عین سادگی غافلگیری داشته باشد.. به نظر من پایان فیلم نیز با امیدواری تمام می شود و این ترسی که شما در سوال گفتید اصلا دیده نمی شود.

نیکی کریمی در ادامه این نشست بیان کرد:: من از سال پیش تصمیم گرفتم که در کار فیلمسازان جوانی که ایده ها و نوآوری هایی را در فیلم هایشان دارند، شرکت کنم. به هر حال من دو فیلم در جشنواره امسال دارم که هر دو فیلم های آبرومند و با شرافتی هستند و همین برای من کافی است.

وی همچنین اظهار داشت: به نظرم قصه این فیلم چنین چیزی را می طلبید که در ابتدای فیلم مهدی پاکدل زنده بماند و در انتها کشته شود. ما سعی کردیم که صحنه تصادف اولیه فیلم را واقعی از کار دربیاوریم. مهدی پاکدل هم بعد از چند روز زنده ماندن و اینکه بر اساس خط سیر داستان فیلم چیزهای فراموش شده را به یاد آورد به علت تصمیمات و اقدامات نابجای جمال در آخر فیلم کشته شد.

مهدی پاکدل نیز در این نشست عنوان کرد: ما قبل از شروع فیلمبرداری در مورد نقش هایمان با همدیگر صحبت می کردیم و همچنین دورخوانی فیلمنامه داشتیم. در این جلسات به یک نمای کلی در مورد نقشمان رسیدیم و در حین فیلمبرداری دیگر کار سختی برای رسیدن به نقشی که آن را ایفا می کنیم نداشتیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.