پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱

در کاخ جشنواره چه می گذرد/

کم رونقی سینمای مستند در بازار داغ سینمای داستانی

داوران بخش مستند جشنواره سی و دوم فیلم

با گذشت دو روز از اکران سینمای مستند در سی و دومین جشنواره بین المللی فجر، این بخش با وجود حضور مستندسازانی برجسته به حاشیه ای ترین بخش جشنواره تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس؛ با شروع پنجمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر بخش مستند جشنواره در برج میلاد و برای هنرمندان و اهالی رسانه آغاز به کار کرد. در روز بهمن ماه شِش فیلم مستند در سینما حقیقت به نمایش در آمد که در هر سانس بیش از نیمی از سالن نمایش فیلم های مستند خالی بود.

امروز و در دومین روز از نمایش فیلم های مستند نیز هفت فیلم مستند از جمله «خانه سیمین و جلال»، «نرمین تولیچ:بازیگر»، «لطفا بوق بزنید» و ... به نمایش در خواهد آمد که تقریبا تا نیمه روز ششم جشنواره و با نمایش سه فیلم یاد شده ثابت شد که بخش مستند در کاخ جشنواره در هیاهوی فیلم های داستانی به حاشیه رانده شدده است.

عدم استقبال از بخش مستند در کاخ جشنواره سی و دوم فیلم فجر در حالی رخ داده است که نمایش این فیلم ها که با شروع اولین روز از جشنواره در خانه هنرمندان و در دو سانس 17 و 19 به نمایش در می آمد و همچنان نیز ادامه دارد با استقبالی نه از سوی مسئولان و نه از سوی مخاطبان رو به رو نشده است.

گفتنی است که امسال 21 فیلم مستند در بخش مستند سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارند که این نمایش این فیلم ها با آغاز جشنواره در خانه هنرمندان و در قالب دو سانس همراه بوده است. همچنین از 16 بهمن و همزمان با پنجمین روز جشنواره نمایش این فیلم ها در کاخ جشنواره آغاز شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.