پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳

جشنواره فیلم فجر و حواشی آن در نیمه راه؛

از حضور فوتبالیست‌ها و سیاستمداران تا اشک‌های زیبای مریلا زارعی در کاخ جشنواره

شب برفی جشنواره فیلم فجر

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در حالی به نیمه راه خود رسیده است که اتفاقات و حواشی فراوانی در مرکز همایش های برج میلاد که به عنوان کاخ جشنواره مطرح شده است رخ داده است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نیمه راه خود رسیده است، این جشنواره در طول برگزاری خود در سالن همایش های برج میلاد با عنوان کاخ جشنواره پذیرای اهالی رسانه، متقدان و هنرمندان بوده است. این گزارش مروری است بر حواشی ۵ روز اول جشنواره.

کارت‌های صادر نشده و خبرنگاران پشت در مانده

 عدم صدور کارت برای برخی از خبرنگاران در روز اول جشنواره موجب شده بود تا خبرنگاران با نوشتن نام‌شان اجازه ورود پیدا کنند، با این وجود در روز اول خبری از بی‌نظمی و شلوغی‌های سال‌های گذشته نبود و اهالی رسانه با مشکلات جدی رو به رو نبودند.

گفتنی است که در روز اول جشنواره چهره های فوتبالی همچون عادل فردوسی پور و پژمان جمشیدی در جمع هنرمندانی چون رضا میرکریمی‌، طناز طباطبایی‌، پژمان بازغی‌،مهراوه شریفی‌نیا‌، کامبوزیا پرتوی‌، رضا ناجی‌، علی سرتیپی‌، مجید جوزانی‌، جواد عزتی‌، فرهاد اصلانی‌، امیرشهاب رضویان‌،علی عطشانی‌ و نیکی کریمی و... دیده می شدند.

تاخیر اکران یک و نیم ساعته

در روز دوم جشنواره با وجود هوای برفی مخاطبان زیادی برای تماشای فیلم «قصه ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد در کاخ جشنواره حضور یافتند که البته این فیلم با تاخیری یک ساعته به علت بارش برف و دادن فرصت به مخاطبان برای تماشای این فیلم به نمایش در آمد. با پایان یافتن نمایش «قصه ها» در کاخ جشنواره برخی راضی و برخی نیز ناراضی بودند. همچنین فیلم سینمایی «مردن به وقت شهریور» به کارگردانی هاتف علیمردانی نیز با تاخیری در حدود یک ساعت و نیم اکران شد که مسئولان علت این مسئله را نقص فنی فیلم خواندند و کارگردان نیز پیش از نمایش فیلم به روی سن آمده و از حاضران عذرخواهی کرد. اما این فیلم با وجود تمام حواشی پیش آمده نتوانست مخاطبان را راضی کند. اصغر فرهادی بعد از ظهر روز دوم  جشنواره در بازار فیلم حضور پیدا کرد.

بازگشت

روز سوم جشنواره نیز با نمایش فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا همراه بود. فیلم «چ» بازگشت دوباره ابراهیم حاتمی کیا به سینمای دفاع مقدس محسوب می شود. و مخاطبان مدت ها بود که در انتظار دیدن این فیلم بودند. حضور جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی و محمد خزایی دبیر اسبق جشنواره فیلم فجر، به‌همراه مهدی چمران، عضو شورای شهر تهران، از جمله نکات قابل توجه در این روز بود. رسول صدرعاملی ‌، کمال تبریزی‌، ساره بیات‌، مجید مظفری‌، حسین یاری‌، رضا عطاران و پژمان بازغی از جمله هنرمندان حاضر  در روز سوم در کاخ بودند. همچنین حجت‌الله ایوبی، با حضور در کاخ جشنواره از بخش‌های مختلف بازدید کرد.

از غیبت کیمیایی تا حضور غرضی

چهارمین روز جشنواره نیز با حواشی همچون نمایش فیلم سینمایی «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی بدون حضور وی همراه بود. همچنین نشست این فیلم سینمایی نیز به دلیل عدم حضور کارگردان برگزار نشد. همچنین در این روز پس از نمایش فیلم «با دیگران» برای اولین بار در طول برگزاری جشنواره  عوامل فیلم بر روی سن سالن حاضر شده و صحبت کردند، این روند در روزهای آینده جشنواره نیز ادامه پیدا کرد. همچنین در چهارمین روز از جشنواره و در ابتدای نمایش فیلم «شهابی از جنس نور» تعدادی از تماشاگران با زدن سوت نظم سالن را برهم زدند که امین زندگانی بازیگر این فیلم دست زدن تماشاگران در ابتدای فیلم را طبیعی عنوان کرد. محمدرضا جعفری جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی‌، مازیار میری، محمد بزرگ نیا،  احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر و سید محمد غرضی از جمله افرادی بودند که در روز چهارم در کاخ جشنواره حضور داشتند.

شیار 143 و اشک‌های مریلا زارعی

گفتنی است که با شروع پنجمین روز از جشنواره بین المللی فیلم فجر، فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش در کاخ جشنواره همراه شده بود، پخش این فیلم که مدت زمانی طولانی و در حدود سه ساعت همراه بود واکنش های فراوانی را از سوی اهالی رسانه و متقدان به همراه داشت. همچنین فیلم سینمایی «شیار۱۴۳» در پنجمین روز جشنواره به نمایش درآمد که با استقبال فراوانی از سوی مخاطبان رو به رو شده بود. مریلا زارعی بازیگر نقش اصلی این فیلم در حالی که به شدت از دیدن این فیلم منقلب شده بود در طول نشست خبری «شیار۱۴۳» به شدت گریه می کرد. همچنین در این روز بخش مستند جشنواره آغاز به کار کرد که با استقبال خوبی هم از سوی اهالی برج میلاد مواجه نشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.