پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶

با هنرمندان در کاخ جشنواره/

ستاره اسکندری: از فیلم‌های عشق‌های مثلثی خسته شده‌ام/امیدوارم جریان‌های تازه وارد سینمای ایران شود

ستاره اسکندری در  نشست خبری فیلم آقا یوسف

ستاره اسکندری بازیگر فیلم سینمایی «فردا» با بیان اینکه این فیلم یک جریان تازه در سینما است، بیان کرد: امیدوارم که این جنس از سینما در ایران بیشتر شود و جریان های تازه تری وارد سینما شود.

ستاره اسکندری، پس از اکران فیلم سینمایی «فردا» به کارگردانی ایمان افشاریان و مهدی پاکدل در کاخ جشنواره به عنوان یکی از بازیگران این فیلم در رابطه با دلیل نقش آفرینی خود در این فیلم اظهار داشت: ایمان افشاریان و مهدی پاکدل از دوستان تئاتری من هستند، در واقع علاوه بر حضور این دو نفر به عنوان کارگردان از دلایل انتخاب من برای حضور در این فیلم سینمایی فیلمنامه کاملا متفاوت و به نظرم گمشده این سالها بود که من را به خود جذب کرد. و به سرعت فیلمنامه را خواندم و به آنها اعلام حضور کردم.

 

وی با بیان اینکه فیلمنامه این فیلم غیر متعارف است در این رابطه عنوان کرد: برخلاف نظر خیلی از دوستان به نظر من فیلمنامه «فردا» غیر متعارف نیست، مسائلی که در این فیلم مطرح می شود مسائلی است که ما در زندگی خود با آن روبه رو هستیم و فقط چگونگی برخوردمان با آنها آنقدر تعریف شده است که نمی توانیم بپذیریم که آدم ها نمی توانن دگرگونه نگاه کنند.

 

اسکندری در رابطه با نقش خود در این فیلم بیان کرد: من نقش مادر یک دختری را بازی می کردم که در سال گذشته در یک مکانی در حین عکاسی تصادف کرده و کشته شده است و در واقع نگاه این مادر نسبت به مقوله مرگ دخترش این است که دخترش هنوز برای او تمام نشده است و زندگی با وی هنوز برایش ادامه دارد و با دخترش به سفر می رود و با او صحبت می کند.

 

این بازیگر ادامه داد: یک موقع هایی با خود فکر می کنم که اگر هر کدام از ما  نسبت به بحث از دست دادن عزیزان مثل حکایت مولانا باشیم که شیخی در سوگ پسرش می رقصد و وقتی به او می گویند چرا پاسخ می دهد برای شماست که مردست برای من او زنده است، حالا ما این قصه را به روز کرده و من هم در نقش مادری بازی می کنم که فرزندش برای او زنده است. گاهی باید با خود فکر کنیم که آیا از دست رفتکان کا زنده اند یا مرده ایم یا برعکس آن و چیزی که من خیلی به آن علاقه دارم و بیشترین جذابیت نیز برای من همان اتفاقی است که اینگونه برای منیر رخ می دهد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تئاتری بودن فضا و بازی های فیلم اتفاقی عمدی بود، بیان کرد: خیر ما اصلا چنین قصدی نداشتم شاید به خاطر فضا است که این حس به مخاطب منتقل شده است. ما در سه اپیزود شخصیت هایی غیر واقعی داشتیم و شاید این فضای غیر متعارف بودن این حس القا می شود. شجاع نوری؛ دهکردی، دلاوری بازیگرانی هستند که از تئاتر آمده اند و شاید حضور این افراد هم در ارائه این حس بی تاثیر نباشد.

 

اسکندری در رابطه بازخورد در رابطه با فیلم «فردا» عنوان کرد: ظاهرا افرادی که من پس از اکران فیلم با آنها برخورد داشتم بازخورد خوب و مثبتی نسبت به فیلم داشتند البته بودند افرادی هم که پس از دیدن فیلم گفتند که نتوانستند با فیلم ارتباط برقرار کنند و خوب این یک اتفاق طبعی است که از یک فیلم خوششان بیاید یا نه.

 

وی در رابطه با نظر خود در مورد اولین تجربه کارگردانی مهدی پاکدل و ایمان افشاریان عنوان کرد: به نظر من «فردا» به عنوان اولین تجربه این دو کارگردان تجربه مثبتی است، البته نمی توانم بگویم که کار کامل بدون عیب و نقص است ولی در فیلم هایی که من خیلی وقت ها از آدم های پخته تر و کارکرده تر می بینم به نظرم در مقایسه با خیلی از آنها فیلم قابل قبول تری است و به عنوان گام اول تجربه خیلی خوبی را آنها سپری کردند.

 

این بازیگر خاطر نشان کرد: امیدوارم که این کارگردان های جوان از این جنس از سینما پافشاری کرده و ماندگار بمانند، من خودم شخصا از روابط معمول زن و شوهری آپارتمانی که یک دروغ و یک خیانت و یا یک عشق مربعی و مثلثی آنها در فیلم های سینمایی و تلویزیونی خسته شده ام . امیدوارم جریان تازه ای در سینما داشته باشیم که البته در گذشته هم این جریان وجود داشت ما در گذشته فیلم هایی مثل «نارو نی»، «دونده» و... را داشتیم و اینها فیلم هایی بودند که بعدها آن را گم کردیم و فیلم هایمان به سمت مسائل راحت و سهل الوصول حرکت کردند. در صورتی که در دهه شصت سینمایی داشتیم که انسان را به فکر و اندیشه رهنمون می کردند. امیدوارم که از این جنس فیلم ها بیشتر ساخته شوند چون مفاهیمی هستند که گم شده اند و باید دوباره به آنها پرداخته شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.