جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹

همراه با هنرمندان در کاخ جشنواره:

روح‌الله برادری: «خانه‌ای کنار ابرها» را با 400 میلیون ساختیم/ فیلم دولتی نیست

خانه کنار ابرها**

روح الله برادری؛ تهیه کننده فیلم سینمایی «خانه ای کنار ابرها» درباره هزینه ساخت این فیلم گفت: فیلم ما ابدا دولتی نبود و هزینه شخصی کارگردان و تعدادی افراد دیگر ساخته شد که برای ساخت آن ۴۰۰ میلیون هزینه شد البته جدای از دست مزدهایی که خیلی از عوامل از جمله کارگردان نگرفتند.

روح الله برادری؛ تهیه کننده فیلم سینمایی «خانه ای کنار ابرها» که در بخش «نگاه نو» سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر قرار دارد در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس درباره بخش نگاه نو این دوره از جشنواره، گفت: من در بخش نگاه نو فیلم های «ناخواسته» و«گنجشکک اشی مشی» را دیدم که از فیلم «ناخواسته» برزو نیک نژاد خیلی خوشم آمد. فیلم بسیار خوب و محکم و قوی بود و به کارگردان این فیلم تبریک می گویم. این فیلم کار دل بود نهئ کار گل چون الان اکثر فیلم هایی که کار می شود آن ها می بافند به جای اینکه بسازند. اما این فیلم هایی که این چنین تاثیرات مثبتی بر روی مخاطب دارد خیلی خوب است اما بعضی از فیلم ها را می بینیم یا منفعل می شویم یا حس خوبی به آدم دست نمی دهد شاید یک مقدار ذهن را به چیزهایی که جز آرزوها و آرمان ها و خواسته های درونی و دغدغه های  ما است، معطوف کند.  یکی از فیلم هایی که خیلی دوست داشت ببینم اما متاسفانه نشد فیلم «میهمان داریم» بود.

وی در پاسخ به این سوال که فیلم سینمایی «خانه ای کنار ابرها» بیشتر به نگاه نو نزدیک بود یا نوعی تجربه، گفت: من معتقدم که این فیلم نه نگاه نو است و نه نوعی تجربه همانطور که اشاره کردم اگر فیلم هایی که ساخته می شوند و از زبان کارگردان و بطن او که دارای یک سرشت و فطرت و پاکی است که همه هم از آن برخوردارند، گفته شود قطعا آن فیلم می تواند تاثیرگذار باشد و باعث تحول شود حتی اگر در یک لحظه و در حد یک تلنگر بر روی مخاطب تاثیر بگذارد.

برادری ادامه داد: اگر چیزهایی را که دوستان بیشتر بر طرح آن دلالت دارند تا اینکه دوست داشته باشند آن چیزی که دلالت دارد دوست داشتنی است و آن چیزی که دوست داشته باشد سرگرم کننده می شود. کاری که اشکذری برای فیلم «خانه ای کنار ابرها» انجام داد دقیقا چیزی بود که من حس می کردم کار خوبی است و شاید در این ۳۰ سال نخستین بار بود که گفتم این کار بسیار فیلم خوبی است و فیلمنامه آن من را مسرور کرد.

وی درباره هزینه ساخت این فیلم عنوان کرد: فیلم ما ابدا دولتی نبود و هزینه شخصی کارگردان و تعدادی افراد دیگر ساخته شد که برای ساخت آن ۴۰۰ میلیون هزینه شد البته جدای از دست مزدهایی که خیلی از عوامل از جمله کارگردان نگرفتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.