سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲

نظرات هنرمندان درباره آثار فیلم فجر

الهیاری: «شیار 143» بهترین فیلمی است که در جشنواره دیدم

حبیب الهیاری

حبیب الهیاری معتقد است فیلم جدید نرگس آبیار فیلمی شریف و آبرومند و بهترین فیلمی است که در جشنواره دیده است.

حبیب الهیاری، تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد ارزیابی خود از فجر سی و دوم، اظهار داشت: امسال هم مثل همه سال های دیگر است. امیدوارم برای اکران ممیزی ها کمتر شود و دست کارگردانان برای ساخت فیلم ها بازتر شود.

وی در ادامه افزود: در مجموع فیلم هایی که من دیده ام همه زحمت کشیدند اما نکته ای که وجود دارد به جای اینکه هر سال قدم های بلندتری برداریم انگار اسلوموشن تر حرکت می کنیم .

الهیاری در ادامه افزود: من خودم تهیه کننده هستم و در ۲۶ فیلم مختلف از جمله فیلم های دفاع مقدس مدیر تولید بودم. اما به نظر من بهترین فیلمی که امسال دیدم «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار بود. من این فیلم را بسیار تاثیرگذار یافتم.

وی در ادامه افزود: انتظار زیادی ندارم، در حال حاضر چون پول نیست و دچار مشکلات عدیده ای هستیم.هر وقت برای ساخت فیلم خودمان به بنیاد سینمایی برای گرفتن پول مراجعه کردیم گفتند پول نداریم در صورتی که چند پروژه در آن ور آب کار می کردند و این کار اصلا صحیح نبود و ما آن فیلم ها را هم دیده ایم اما خانم آبیار با مبلغی ناچیز فیلمی شریف و آبرومند ساخت. حالا سوال این است که میلیاردها خرج کنیم و فیلم متوسط بسازیم یا با نیمی از همان بودجه فیلم شریف و آبرومند کار کنیم؟

الهیاری ادامه داد: امسال دست کارگردان ها بازتر شده فیلمی را شاهد بودم که موزیکال بود و امیدوارم در سالهای آتی با تزریق بودجه و اعتماد به جوانان شاهد رشد و شکوفایی جوانان در جشنواره باشیم و قدم های خوبی در زمینه سینما برداشته شود.

وی در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: دوست دارم بتوانیم در زمینه بیمه هنرمندان اتفاقات خوبی رخ دهد و به جوانان بها بیشتری بدهیم تا در آینده کارگردان با استعداد و خوبی را پرورش دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.