جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳

پیام دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر؛

ریاحی: حضور بی‌سابقه موسیقیدانان ایرانی دلپذیرتر از دوره‌های گذشته است

دکترحسن ریاحی دبیر جشنواره در نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

حسن ریاحی؛ دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر طی پیامی آغاز این جشنواره را تبریک و گفت: بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر در حالی آغاز می شود که حضور بی سابقه و پرشور موسیقیدانان ایرانی، چهره ای دلپذیرتر از ادوار گذشته بدان ارزانی داشته است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، حسن ریاحی؛ دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در این پیام آورده است:

به نام پروردگار

بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر در حالی آغاز می شود که حضور بی سابقه و پرشور موسیقیدانان ایرانی، چهره ای دلپذیرتر از ادوار گذشته بدان ارزانی داشته است. جوانانی که نشاط و هیاهوی حضور صمیمانه شان حاکی از بی اثر بودن تحریم های بین المللی است. دانشجویانی که با تمام کاستی های موجود به فراگیری آکادمیک موسیقی پرداخته و امروز با تمام اندوخته هایشان به رقابتی شیرین و مودت آمیز پرداخته اند. به راستی سرنوشت این نخبگان بی توقع  پس از پایان جشنواره چه خواهد بود؟ آیا شرایط فعالیت های هنری ایشان در محیطی امن و فرهنگی فراهم خواهد بود؟ به نظر می رسد این دغدغه ای است که ذهن هنرمندان جوان مهد هنر را به خود مشغول می نماید و باآرزوی آنکه دولت تدبیروامیدباجامع عمل پوشاندن به وعده های خودجوانان رادررسیدن به خواسته های برحقشان یاری نموده وبنیادهنررادرکشور مستحکم تر از گذشته نماید.

در سال جاری (و به استناد تجربیات سالیان قبل) مصمم بودیم کاستی های پیشین را مرتفع نموده و تا حد ممکن جشنواره منسجم تری را ارائه نماییم. به همین علت داوران مجرب و منتخب با نهایت دقت، آثار دریافتی را بررسی و ارزیابی کرده و پس از مشورت های فراوان و با وسواس هر چه تمام تر نظرات خود را ارائه نموده اند. آرمان ما گزینش و معرفی نخبگانی است که آینده موسیقی را در ایران رقم خواهند زد و به همین لحاظ اهمیت قضاوت و انتخاب بر ما پوشیده نیست.

در انجام این مهم، انجمن موسیقی و نیز معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تسهیلات مناسبی را فراهم آورده اند که قدردانی از آن دور از انصاف نیست. بی تردید تمامی دست اندرکاران برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، تلاش بی وقفه خود را در جهت نمایش کامل ترین و جامع ترین دوره از ادوار بیست و نه گانه این جشنواره به علاقمندان و اصحاب هنر به انجام خواهند رساند. 

با ادب و احترام

دبیر بیست ونهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر

دکتر حسن ریاحی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.