شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳

وزیر ارشاد در جشنواره موسيقي فجر

ارکستر ملی و ارکستر سمفونيک احيا می‌شود

 علی جنتی وزیر ارشاد در مراسم تودیع و معارفه معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی

علی جنتی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشيه جشنواره موسيقی فجر از بازگشايی ارکستر ملی و ارکستر سمفونيک تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام احیای ارکستر ملی ایران در آینده​ای نزدیک از توجه ویژه وزارت ارشاد برای تقویت هنر موسیقی در کشور خبر داد.

وزیر ارشاد با اشاره فعالیت‌های وزارت ارشاد در حوزه موسیقی گفت: تلاش ما در بخش موسیقی این است که بتوانیم در حد امکانات به تقویت این بخش کمک کنیم و انتخاب افراد  کاردان و متخصص در این بخش هم اصولا با همین انگیزه صورت گرفته است. اخیرا آقای رییس جمهور هم در جلسه با هنرمندان بر حمایت هر بیشتر دولت از هنرمندان و اهالی موسیقی تاکید زیادی کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که از همین ابتدا برای تحقق آن تلاش کردیم. احیای ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای برنامه در داخل و خارج از کشورمان بود که خوشبختانه برای حمایت های بیشتر در این زمینه، این موضوع به اطلاع آقای روحانی رسیده و شما به زودی شاهد بازگشایی مجدد ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک برای ادامه فعالیت خواهید بود.

جنتی با بیان اینکه نگاه مسئولان وزارت ارشاد نسبت به تمام فعالیتهای فرهنگی هنری نگاه یکسانی است، تصریح کرد: اساسا نگاه ما در همه بخش​های زیر مجموعه وزارت ارشاد اعم از فعالیتهای قرآنی، مطبوعاتی، سینمایی، هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایش، آموزش و سایر بخش​ها نگاه واحدی است چرا که معتقدیم در این دولت همه بخش​های مختلف باید مورد حمايت زيادي قرار گيرد.  

وي تاکيد کرد: ما به همه هنرمندان ارزشمند بخش‌های مختلف به یک چشم نگاه می​کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.