چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲

اکران سه فیلم جدید

نمایش فیلمی با بازی خسرو شکیبایی در اکران جدید سینماها

شرقی

از صبح فردا اکران سه فیلم سینمایی در سینماهای سراسر کشور آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، از صبح فردا اکران سه فیلم سینمایی «معراجی ها» ساخته مسعود ده نمکی، «شرقی» به کارگردانی عبدالرضا منجزی و «دو ساعت بعد مهر آباد» ساخته علیرضا فرید در سینماهای سراسر کشور آغاز می شود.

معراجی ها

بنا بر این گزارش، فیلم سینمایی «معراجی ها» ساخته مسعود ده نمکی به سر گروهی سینما قدس اکران نوروزی اش را با ۲۰ سالن آغاز می کند.

«معراجی‌ها» پنجمین ساخته سینمایی مسعود ده‌نمکی است. فیلم روایتی از روزهای جنگ تحمیلی است و ماجرای جوانی است که برای اعزام به جبهه با مخالفت پدرش مواجه شده است.

اکبر عبدی، مهران رجبی، برزو ارجمند، سید جواد هاشمی، دانیال عبادی، پوراندخت مهیمن، بهاره افشاری و اصغر نقی‌زاده بازیگران اصلی این فیلم هستند.

این فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.

 

شرقی

همچنین فیلم سینمایی «شرقی» به کارگردانی عبدالرضا منجزی نیز اکرانش را در گروه سینمایی آزاد شروع می کند.

فیلم داستان حامد شرقی (مرحوم خسرو شکیبایی) دانشجوی رشته تئاتر را روایت می‌کند که قصد دارد کاری را برای شرکت در جشنواره آماده کند. نامزدش هم او را یاری می دهد تا اینکه حامد، ناخواسته در شرایط بحرانی قرار می‌گیرد و گروهش از هم می‌پاشد و نامزدش نیز او را ترک می‌کند. مادرش او را ترغیب می‌کند برای مقابله با شرایط بحرانی‌اش خاطرات یک صبح تا شب دوران مهاجرت او و خسرو (پدرش) به تهران را مرور کند که او در حین مرور خاطرات متوجه شباهت‌های زیادی بین گذشته پدرش و امروز خود می‌شود.

زنده یاد خسرو شكیبایی، عمار تفتی، فریبا كوثری، شهره قمر، اكبر معززی، میرمحمد تجدد، كیانوش گرامی، میرطاهر مظلومی، امیر نظری، محمد عدلو، آزاده ریاضی و بهناز سلیمانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: عبدالرضا منجزی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد گل‌سفیدی، مجری طرح: فرشاد منجزی و حامد قوام صدابردار: احمد اردلان، گریم: حسام حیدری، المیرا دهقان و میثم فراشیانی، طراح صحنه و لباس: منجزی و اجرا حسین حاج‌ابراهیمی، میثم حاج ابراهیم و پریسا دهقان، ترانه: عبدالجبار كاكایی موسیقی: میثم كزازی، عكس: رسول طهماسبی.

این فیلم محصول سال ۸۹ است و پخش فیلم بر عهده رسانه مولود فیلمسازان است.

پردیس زندگی و پردیس آزادی سینماهای نمایش دهنده این فیلم هستند.

 

دو ساعت بعد مهرآباد

 

اين فيلم اولين ساخته بلند سينمايي عليرضا فريد است که اکرانش را در گروه سينمايي آفريقا آغاز خواهد کرد.

در اين فيلم سينمايي بازيگراني چون انديشه فولادوند، پژمان بازغي، حديثه تهراني، محسن حسيني، رابعه مدني، کيومرث غفاري، نگار حسن زاده، انسيه کماليان، آيسان کاظمي بازي مي کنند.
در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: «دو ساعت بعد، مهرآباد» عاشقانه ايست بي عاشق و حالا معشوق که همسرش را در سقوط هواپيما از دست داده از پس انزوائي خودخواسته با پرسشي عميق روبروست که براي يافتن پاسخ مي بايست سفري طولاني و پُرمعنا را در پيش گيرد. نشانه ها حکايتي دوگانه برايش فراهم مي سازد که...
«دو ساعت بعد، مهرآباد» به تهيه کنندگي محمد احمدي در بخش نگاه نو سي و دومين جشنواره فيلم فجر روي پرده رفت.

آفریقا، آزادی، پردیس ملت، اریکه ایرانیان، پردیس زندگی و بهمن سینماهای نمایش دهنده این فیلم هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.