چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷

درددل‌های یک بازیگر در گفت وگو با سینماپرس؛

شاهمرادی‌زاده: وقتی می‌بینم سالن‌های سینما خالی است گریه‌ام می‌گیرد/ صحنه شهادتم در «معراجی‌ها» به دلم ننشست

پشت صحنه معراجی ها

ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر فیلم سینمایی «معراجی ها» از صحنه شهادتش در فیلم راضی نیست و معتقد است این فیلم جغرافیایی مشخصی ندارد اما دوست دارد مردم با سینماها آشتی کنند و همه فیلم ها از فروش خوبی برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، ماشاالله شاهمرادی زاده که در فیلم سینمایی «معراجی ها» به ایفای نقش پرداخته است اظهار داشت: در این فیلم نقش «تاجیک» را ایفا کرده ام، در قصه سریالی این کار سه شهید اصلی وجود دارند که قرار است دفن شوند و مشکلاتی برایشان ایجاد می شود اما در نسخه سینمایی  فیلم سه نقش اصلی را را بنده، اکبر عبدی و سید جواد هاشمی ایفا کرده ایم. در نسخه سینمایی کمک شده است چاشنی طنز هم در کار باشد.

شاهمرادی زاده در ادامه افزود: در نسخه سینمایی مهران رجبی برای یافتن پسرش با من برخورد می کند و من او را در این راه کمک می کنم.

این بازیگر در ادامه در مورد اینکه آیا در نسخه سینمایی از بازی وی حذف هم شده است، اظهار داشت: نه از بازی ام حذف نشده است اما حسم در اجرای صحنه شهادت خودم طور دیگری بود البته وقتی فیلم را روی پرده تماشا کردم، توقعم برآورده نشد.

وی در ادامه افزود: به هر حال صحنه شهادت من در این فیلم عجیب بود،  من به همراه دوستانم به قلب دشمن می زنیم و عده ای را می کشیم و در نهایت آتشمان می زنند. این لحظه هنگام ضبط به صورت اسلوموشن گرفته شده بود و یک تایم زیادی را بازی کردیم اما احساسم این بود که در اجرا خیلی سریع این پلان تمام می شود. خیلی سکانس شهادت خودم به دلم ننشست و به نظر من  اجرای صحنه خیلی موجز بود. البته این احساس فردی و شخصی من است و مردم باید نظر نهایی بدهند امیدوارم تماشاچی صحنه به شهادت رسیدنم را درک کند، من برای اجرای این صحنه بسیار زحمت کشیده ام.

شاهمرادی زاده در ادامه در مورد پیش بینی فروش فیلم «معراجی ها» نیز ، اظهار داشت: امیدوارم تبلیغات فراوانی برای فیلم صورت گیرد و من خودم تبلیغات دهان به دهان برای این فیلم را آغاز کرده ام. به هر حال تبلیغات خوب باعث می شود همه تشویق به فیلمسازی شوند تا با ساخت فیلم های فاخر و تاثیرگذار بتوانیم سطح توقع مخاطب را روز به روز ارتقاء دهیم. همه هدف ما آشتی مردم با سینماها است.

وی در ادامه افزود: من روزی به سینما رفتم و دیدم دو نفر به تماشای یک فیلم نشسته اند این کار خیلی تاسف برانگیز است و اشکم در آمد،عده زیادی برای ساخت یک فیلم زحمت می کشند اما وقتی می بینم سالن های سینما خالی است خیلی ناراحت می شوم.  دوست دارم مردم به سینما بروند و سطح فیلمنامه ها، کارگردانی ها و بازیگری ها بالا برود و همه تشویق شویم تا فیلم خوب برای مردم بسازیم.

کارگردان «پنج شنبه آخر ماه» در ادامه افزود: صبح امروز «نازنین مفخم» به من زنگ زد و گفت در سینما راگای شهرری برای فیلم سینمایی «پنج شنبه آخر ماه» همواره سالن شلوغ است و من از این خبر خیلی خوشحال شده ام، امیدوارم در مورد «معراجی ها» ، «چ»، «شیار ۱۴۳» و سایر فیلم ها این اتفاق رخ دهد و  همه دست به دست هم دهیم تا مردم فیلم خوب تماشا  کنند.

وی در ادامه افزود: تلویزیون هم باید کمک کند تا تبلیغات خوبی صورت گیرد تا فیلم سینمایی «معراجی ها» بتواند رکورد سه گانه «اخراجی ها» و «رسوایی» را بزند. اگر مسعود ده نمکی رکورد را بشکند، در نهایت این سینما است که برنده می شود و من هم همواره دوست دارم مردم با سینما قهر نباشند و فیلم خوب تماشا کنند.

شاهمرادی زاده در ادامه در مورد اینکه دوست دارید نقش های متنوع بازی کنید یا در یک نقش طنز مانده اید، اظهار داشت: در «اخراجی ها ۳» قرار بود با خواندن شعر معروف «لیلا دروا کن مایوم» با زبان های متفاوت فیلم به اتمام برسد و من هم برای این کار خیلی تمرین کرده ام اما موقع اجرا این طور نشد و تمام انرژی من گرفته شد و خیلی ناراحت بودم و اشکم درآمد. بالاخره من مداح امام حسین (ع) هستم و هیچوقت دوست نداشته ام تک بعدی باشم و دوست دارم همواره نقش ها متفاوتی را بازی کنم.

وی در ادامه افزود: در مورد فیلم سینمایی «معراجی ها» هم بعد از مطالعه ۱۲، ۱۳ آخر فیلمنامه به آقای ده نمکی گفتم که همین ۱۲ صفحه آخر فیلمنامه ،می تواند یک فیلم جنگی مجزا موفق باشد عجله نکن تا یک فیلم خوب ساخته شود.

شاهمرادی زاده در ادامه تصریح کرد: من خودم ساخت فیلم سینمایی «وکیل مدافع» را فعلا کنار گذاشتم چون دوست ندارم عجله و شتاب در کار باشد اما اتفاق خاصی برای فیلم رخ داد و چند تن از اعضاء فیلم  هم به شهادت رسیدند و ما هم مانده بودیم و بعد از شهادت این عزیزان  دیگر نتوانستیم طنز بازی کنیم و به زور فیلم را جمع کردیم.

وی در ادامه در مورد مشکلات ساخت این فیلم نیز اظهار داشت: از طرفی در شهرک دفاع مقدس ۵ قایق داشتیم که دو تا از آن ها اصلا کار نمی کرد و سه تا هم دور خود می چرخیدند و برای اجرای آن صحنه ها خیلی سختی کشیدیم. اما مردم مشکلات پشت صحنه را نمی بینند. فیلم جفرافیا ندارد، معلوم نیست چه کسی دارد با چه کسی می جنگد. چون فرصت ، زمان و پول کافی نبود و با کنترل برخی شوخی ها فیلم را به پیش بردیم، نه اصل جنگ، مثل جمله ای که اکبر عبدی مدام تکرار می کند که چشمانم استیگمات است.

وی در ادامه افزود: در فیلم سینمایی «سجاده آتش» خودم مسئول این کار بودم و ۸۰ تانک جنگی داشتیم و یک اکیپ کامل همراه ما بود  و ۳ ماه پیاپی کار مستمر انجام داده ایم  و فیلم تبدیل به اثر ماندگاری در حوزه جنگ شد.

شاهمرادی زاده  در ادامه افزود: یک روز به آقای رنجبر گفتم خودم کمک می کنند تا شهرک سینمای دفاع مقدس را  یکبار دیگر از نوع بازسازی کنیم و فردا با سید جواد هاشمی قرار بود در مورد این موضوع با وی بیشتر حرف بزند که وی به شهادت رسید.

این بازیگر در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: حرف زیاد است اول باید برادری خود را ثابت کنیم. می شود از فیلم انتقاد کرد، چون سرنوشت برخی افراد رها می شود اما اولین انتقاد به خودم است اگر قراراست «معراجی ها» میلیاردی بفروشد باید کار خوب ارائه داد. اما با چند تانک خراب که نمی شود فیلم خیلی خوب ساخت. من احساسم این موقع نمایش فیلم این بود که کار یکبار دیگر تدوین مجدد شود و همواره دوست دارم مردم با سینما آشتی کنند و همه فیلم ها از فروش میلیاردی برخوردار شوند  تا اقتصاد وصنعت سینما متحول شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.