شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲

در گفت‌وگو با سینماپرس عنوان شد؛

مهران رجبی: «معراجی‌ها» به دلیل تعجیل در ساخت آن خالی از اشکال نیست

مهران رجبی در غرفه خبرگزاری سینما ایران در هجدهین نمایشگاه مطبوعات

مهران رجبی اعتقاد دارد که نباید نگاه تک‌بعدی به جنگ داشت و این کاری است که در فیلم های ده‌نمکی مشاهده میکنیم که البته «معراجی‌ها» به دلیل تعجیل در ساخت آن خالی از اشکال نیست.

مهران رجبی؛ بازیگر فیلم سینمایی «معراجی‌ها» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با نوع پرداختن به مقوله جنگ و دفاع مقدس در آثار ده‌نمکی بیان کرد: جنگ زاویه های مختلف دارد، «اخراجی ها» یک ارزن از یک انبار بود و به همین صورت «معراجی‌ها» نیز یک بخش کوچک از جنگ بود. گمان می کنم جنگ با این عظمت از هرزبان که شنیده شود باز هم نامکرر است به همین علت نباید نگاه تک بعدی به جنگ داشت و این کاری است که در فیلم های ده‌نمکی مشاهده میکنیم.

 

وی در رابطه با انتقاداتی که به آثار این کارگردان می‌شود، اظهار داشت: آنهایی که به سینمای ده نمکی انتقاد می کنند من بعید می دانم یک ماه از عمرشان را در جبهه گذارنده باشند. در جبهه آنقدرشوخی و مزاح وجود داشت که قابل توصیف نیست. دفاع مقدس فقط هذا منبر هذا مسجد نبود یک عده آدم باغیرت که برای پیروزی کشور شان تلاش می کردند، قطعا آدم های مغمومی نبودند بلکه ادم های شادی بوده و خیلی از این شوخی ها را که در فیلم مطرح می‌شود را با هم می کردند. من و خیلی از افرادی که در «معراجی‌ها» بودند،عمری را در جبهه گذارندیم و خیلی از پیشنهادها را خودمان به او می دادیم. دوستانی که انتقاد می کنند جنگ را ندیده اند.

 

رجبی با بیان اینکه «معراجی‌ها» خالی از اشکال نیست، تصریح کرد: فیلم «معراجی ها» در واقع یک سریال است به همین علت و با توجه به عجله‌ای که برای رسیدن آن به جشنواره شده بود قدری اشکال دارد، مثلا تکلیف برخی شخصیت ها در داستان سینمایی معلوم نیست و به شدت عجله را در فیلم مشاهده میکنیم. همچنین من احساس می کنم که ده دقیقه در نسخه سینمایی «معراجی‌ها» به جبهه زیاد پرداخته شده است که می شد حذف بشود انفجارها در نسخه سینمایی فیلم زیاد بود.

 

وی در رابطه با تجربه خود از حضور در این فیلم سینمایی عنوان کرد: از دست دادن پنج‌ تن از دوستان و هنرمندان خوب کشومان در پشت صحنه «معراجی‌ها» تلخ‌ترین تجربه همه ما در این فیلم بود و در مورد تجربه خوب هم باید بگویم که به دلیل طنز بودن فیلم فضای بسیار صمیمانه‌ای در طول فیلمبرداری حاکم بود و همچنین باید بگویم که پیشنهاداتی که برای بهتر شدن روند کار می‌دادیم نیز با استقبال از سوی ده‌نمکی مواجه می‌شد که به نظر من این یکی از نقاط قوت کار بود.

 

 

این بازیگر در رابطه با کیفیت حضور فیلم‌های کمدی در سینمای ایران بیان کرد: نباید فاخر بودن یا نبودن را برای ساخت فیلم های کمدی ملاک قرار بدهیم دانشمندان زیادی می‌آیند و میروند اما تنها یکی از آنها ابن سینا می‌شود، بنابراین این مسئله که همه مثل ابن سینا نمی شوند دلیل خوبی برای این نیست که کلاس و مدرسه تعطیل شود.  فیلم های زیادی باید ساخته شوند تا دو تای آن لقب فیلم خوب را به خود بگیرند، به عبارت دیگر باید فیلم های متعدد ساخته شود تا ما فرق میان فیلم خوب متوسط و بد را متوجه شویم . چه بسا آنکه فیلم بد می سازد فیلمنامه خوبی داشته باشد اما در دوره تولید با مشکلاتی مواجه می شود که موجب این می شود که حق فیلم ادا نشود. اینکه کار فاخر در حوزه کمدی کم ساخته می شود یک امر طبیعی است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.