چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰

روایت زندگی مردی با یک قرن زندگی؛

فیلم مستند «میراث پدری» آماده نمایش شد

مستند میراث پدری

مستند «میراث پدری» ساخته عابس برهان که در دست تولید قرار داشت، هم اکنون آماده نمایش قرار گرفته است، این مستند روایت گر زندگی پیرمردی صدساله است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، فیلم مستند «میراث پدری» ساخته عابس برهان آماده نمایش شد. این مستند که در گونه پرتره ساخته شده است، زندگی پیرمردی حدودا صد ساله به نام یدالله برهان را که در اصل مروری بر روند زندگی پدر بزرگ سازنده فیلم است، روایت می‌کند.

در این فیلم سازنده آن سعی کرده با نگاهی کاملا ناظر، در کنار نشان دادن یک روز از زندگی این پیرمرد صدساله و همین طور دلایل امید و انگیزه ی که کماکان به زندگی و آینده دارند، سیر تاریخی و دوران های مختلفی که در آن زندگی کرده اند را با زبانی قصه گو، در قالب نشان دادن روند یک نوع زندگی به سبک ساده و روان ، از وی روایت کند.

در این مستند که در برشی کوتاهی از زندگی وی و با گرفتن جشن تولد صدسالگی‌اش همراه شده است،زندگی حال و گذشته‌ وی و همچنین سیر تاریخ و حوادثی که وی پشت سرگذاشته است همچون جنگ جهانی دوم، سبک ازدواج و زندگی در دوران گذشته و برخی از حوادث اجتماعی و سیاسی از زبان وی نقل می‌شود.

مستند میراث پدری

گفتنی است از عوامل سازنده این مستند می توان به گوینده گفتار متن؛ شاهین قاسمی/، جلوه های بصری وعکاس؛حمیدرضا فطوره چیان/، تصویربردار، تدوین و کارگردان: عابس برهان/ و تهیه کننده؛ احمدرضا برهان اشاره کرد.

شایان ذکر است عابس برهان از جمله فیلمسازان جوانی است که از جمله آثار وی میتوان به «سانس ویژه»، «ماریا»، «خرقت خانه» و... اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.