شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵

حمایت دولتی از سینمای مستند/1

عباسیان: لازمه حمایت از مستندسازان تدوین نظامنامه‌ای شفاف است

نشست فیلم مستند «مدرسه» به کارگردانی محمدرضا عباسیان

محمدرضا عباسیان در رابطه شایسته‌سالاری در حمایت دولتی از مستندسازان بیان کرد: باید در ابتدا نسبت به ارائه آمار و ارقام شفاف‌سازی صورت بگیرد و سپس نسبت به حمایت دولتی از فیلمسازان برنامه‌ریزی شود.

محمدرضا عباسیان، کارگردان و مستندساز در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در پاسخ به این پرسش که شایسته سالاری در حمایت دولتی از مستندسازان چگونه باید باشد، اظهار داشت: این بحث صرفا متعلق به سینمای مستند و مستنداسازان نمی‌شود بلکه مربوط به تمام حوزه‌های سینما می‌شود، به نظر من باید برای نحوه ارائه حمایت‌های دولتی از فیلمسازان یک نظامنامه تدوین و اولویت‌ها مشخص شود.

وی ادامه داد: مهمتر از همه این است که باید در رابطه با آمار، ارقام و بودجه‌ها شفاف سازی صورت بگیرد و هر مدیری در پایان سال موظف باشد که در پایان هرسال ریز این حمایت‌ها، آمار و چگونگی این حمایت‌ها را اعلام کند، متاسفانه مهمترین مشکل در بحث حمایتی همین عدم شفاف سازی از سوی مسئولان سینمایی و حتی صداو سیما و حوزه هنری است.

کارگردان مستند «نرمین تولیچ: بازیگر» در رابطه با یکسان بودن حمایت‌ها از مستندسازان تصریح کرد: اصلا قرار نیست که حمایت‌ها یکسان باشد و در هیچ دور‌ه‌ای نیز اینچنین نبوده است، زیرا بیش از هزار مستندساز در کشور داریم که سطح کاری یکسانی ندارند، بنابراین یکسان بودن حمایت‌ها نیز معنایی ندارد.

عباسیان در پایان گفت: اگر سازوکارمدیران در حوزه حمایتی مشخص باشد و همانطور که گفتم شفافیت سازی در مورد بودجه و نحوه استفاده از آن صورت بگیرد بنابراین این حمایت‌ها و امکانات نیز به نحوی مطلوب در اختیار فیلمسازان قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.