جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱

هادی محقق در گفتگو با سینماپرس؛

کارگردان «او خوب سنگ می زند»: فیلم مخاطب خاص دارد/ ساعد سهیلی فیلم را نجات داد

نشست خبری فیلم «او خوب سنگ می زند» در جشنواره فیلم فجر

سید هادی محقق؛ کارگردان فیلم سینمایی «او خوب سنگ می زند» با اشاره به اینکه مخاطب این فیلم خاص است، گفت: مخاطب سینما به گونه‌ای تربیت شده است که کمتر تماشاگر فیلم‌هایی مثل «او خوب سنگ می زند» است. به همین دلیل می‌گویند سینمای خاص، مستقل و تعاریفی برای این نوع فیلم‌ها در نظر می‌گیرند.

سید هادی محقق؛ کارگردان فیلم سینمایی «او خوب سنگ می زند» درباره شرایط اکران این فیلم به سینماپرس گفت: خوشحالم که این فیلم توانست به اکران عمومی برسد و از طرفی برای فیلم خودم و همین که فیلم هایی با این جنس اکران می شود برایم خوشحال کننده است.

وی افزود: مخاطب سینما به گونه ای تربیت شده است که کمتر مخاطب فیلم هایی مثل «او خوب سنگ می زند» است. به همین دلیل می گویند سینمای خاص، مستقل و تعاریفی برای فیلم ها در نظر می گیرند که هرکسی هم به سمت آنها نمی رود چون در ذهن مخاطب فیلم های گیشه ای نهادینه شده است که البته نیاز آن هم برای سینما ضروری است.

محقق با اشاره به اینکه نسبت به نسخه جشنواره تغییری ایجاد نشده است، یادآور شد: من مخالف این موضوع هستم که می گویند، مخاطب خاص وجود ندارد همانطور که ما مخاطب عمومی داریم با یک نگاه عمومی تر و افرادی که اهل فرهنگ و قلم هستند عضو مخاطب خاص هستند و فیلم ها را سینمایی تر نگاه می کنند ولی زمانی فیلم به مشکل می خورد که هیچ گروهی مخاطب آن نباشند.

وی در ادامه گفت: در نظر بگیرید اگر در این دوران فیلمی به کارگردانی سهراب شهید ثالث اکران شود فروش آن به صدهزار تومان هم نمی رسد اما در مقابل فیلم هایی وجود دارد که هر دو نگاه عمومی و خاص را برای فیلمش همراه می کند ولی فیلم من متعلق به مخاطب خاص است چون ویژگی های یک مخاطب عمومی را ندارد، البته این مخاطب شناسی به صورت ریشه ای نهادینه شده است و دقیقا می دانم چه سرنوشتی در انتظار فیلم است.

محقق در پایان خاطرنشان کرد: بازی «ساعد سهیلی» در این فیلم خیلی خوب بود و با حضورش فیلم را نجات داد چون بازیگر بسیار مستعدی است که به فیلم زیاد کمک کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.