چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

اکران نوروزی و مخاطب خاص

سعیدی‌پور: فروش نرفتن فیلم‌های مخاطب خاص گناه سینمادار نیست/ سازمان سینمایی صندلی‌ها را پر کند

رضا سعیدی پور*

رضا سعیدی پور؛ مدیر سینما آزادی درباره اکران فیلم های مخاطب خاص گفت: هر طرحی که برای دوره‌های مخاطب خاص در نظر گرفته شد با شکست مواجه شده است. سازمان سینمایی باید بودجه ای را تعیین کند که بلیط‌ها را از قبل خریداری کند و یا اینکه به دست مخاطبان برساند تا صندلی های سینما خالی نباشد.

رضا سعیدی پور؛ مدیر سینما آزادی درباره مراسم آیین اکران نوروزی گفت: معمولا از طرف صاحبان فیلم ها برنامه‌ای مثل فرش قرمز را تدارک می بینند که عوامل فیلم در محلی حاضر می شوند و این مراسم را برگزار می کنند، امسال سازمان سینمایی این طرح را در نظر گرفت و ما هم با توجه به اتفاقات سال گذشته که سینما آزادی از اکران چند فیلم محروم شده بود، استقبال کردیم.

وی با بیان اینکه به نظرم شعار امسال تحت عنوان " رفاقت و رقابت" شعار مناسبی است، افزود: اگر این مراسم در تمام فصول انجام شود، اتفاق خوبی است اما به نظرم در اکران عید فطر سال ۹۳ می توانیم یک بار دیگر این مراسم را برگزار کرد که معمولا فیلم ها با هم اکران می شود و بد نیست که مراسم بعدی در سالن دیگری برگزار شود که این مراسم در سایر سینماهای گروه چرخش داشته باشد.

سعیدی پور درباره ترکیب اکران نوروزی گفت: اعتقاد دارم که ۵ فیلم برای چیدمان اکران نوروزی زیاد است و به نظرم می توانست با سه فیلم این اکران جلو برود ولی بالاخره این اتفاق افتاده است و این پنج فیلم باید با هم رقابت کنند، فکر می کنم دو فیلم که در ژانر برابر نمایش داده می شوند اکران بدی نداشته باشند.

وی درباره اکران گروه مخاطب خاص، خاطرنشان کرد: هر طرحی که برای دوره های مخاطب خاص در نظر گرفته شد با شکست مواجه شده است، سینمادار که دربرابر فیلمی که برای یک عده مخاطب ساخته می شود که گناهی نکرده است. سینماها از نظر موقعیت جغرافیایی و تماشاگر خاص هستند و برخی از سینماها می توانند آن فیلم ها را نمایش دهند.

سعیدی پور ادامه داد: وقتی این فیلم ها در تعداد بیشتری سینماها اکران می شود، با فیلم‌های دیگر وجه مشترکی ندارد و برای سینمادار ضرر دارد، در همین حالت اسم آنها را فیلم های فرهنگی می گذارند و بعد سینمادار از اکران آن شانه خالی می کند، آیا فیلم های دیگر ما غیرفرهنگی است؟ سازمان سینمایی باید بودجه ای را تعیین کند که بلیط ها را از قبل خریداری کند و یا اینکه به دست مخاطبان برساند تا صندلی های سینما خالی نباشد و به این شکل اگر ادامه داشته باشد با شکست روبرو خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.