شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

گزارش اکران و فروش؛

فروش ۸ میلیاردی فیلم‌های نوروزی/ «چ» ۷۸۰ میلیون تومان فروخت

سینما آزادی

سینماها در نوروز جمعا ۷ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان فروش داشتند که از آن میان فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در ۲۲ روز اکران با ۴۸ سالن سینمایی در تهران و شهرستان‌ها تاکنون جمعاً ۷۸۰ میلیون تومان فروش کرده است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، با اتمام تعطیلات نوروز ۱۳۹۳ میزان فروش ۵ فیلم سینمایی نوروزی مشخص شد.

فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا که از ۲۱ اسفند ماه ۹۲ اکران شد با استقبال ویژه‌ای از سوی مخاطبان در نوروز سال ۹۳ رو به رو بود و توانست در ۲۲ روز اکران با ۴۸ سالن سینمایی در تهران ۵۰۰ میلیون و در شهرستان ها ۲۸۰ میلیون تومان فروش کند.

فیلم سینمایی «طبقه حساس» آخرین ساخته کمال تبریزی که از ۱۵ اسفند ماه ۹۲ با سرگروهی سینما استقلال اکران شد تا ۱۵ فروردین ماه ۹۳ با ۴۸ سالن سینمایی در تهران یک میلیارد و ۷۰۰ و ۲۰ میلیون تومان فروش کرده است و در شهرستان ها به فروش ۷۵۰ میلیون تومان رسیده است.

همچنین فیلم سینمایی «خط ویژه» ساخته مصطفی کیایی که بهترین فیلم از نگاه تماشاگر در سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد از ۱۴ اسفند ماه ۹۲ با سرگروهی سینما آفریقا اکران شد و تا به امروز با توجه به ۳۲ سالن سینمایی خود در تهران ۵۵۰ میلیون تومان و در شهرستان ها ۱۹۰ میلیون تومان به فروش رسیده است.

فیلم سینمایی «بادیگران» ساخته ناصر ضمیری در ۱۷ روز اکران در چهار سالن سینمایی تا به امروز توانسته ۳۰ میلیون تومان فروش کند.

فیلم سینمایی «معراجی ها» ساخته مسعود ده نمکی نیز که از ۱۲ اسفند ماه سال گذشته به اکران درآمد تا به امروز که ۴۱ روز از اکران آن در ۹۱ سالن سینمایی می گذرد در شهرستان ها نزدیک به نیم میلیون تومان بیشتر از تهران فروش کرده است. این فیلم در تهران به فروش یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رسید اما در شهرستان ها ۲ میلیارد تومان فروش کرده است.

شایان ذکر است مجموع فروش نوروزی در تهران به ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان و در شهرستان ها ۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان رسیده که در کل ۷ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.