چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

در گفتگوی اختصاصی با سینماپرس:

مدیر عامل بنیاد فارابی: با آثار سینمایی که نیازمند حمایت جدی تری هستند مشارکت خواهیم کرد

محمدرضا جعفری جلوه*

محمدرضا جعفری جلوه؛ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: حمایتهای فارابی در مورد آثاری که نیازمند مشارکت جدی تر هستند به عنوان کارهای مشارکتی انجام خواهد شد و انشاالله روال های دیگر نیز متعاقبأ انعکاس رسانه‌ای خواهد داشت.

محمدرضا جعفری جلوه؛ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با سینماپرس درباره حمایت این بنیاد از فیلم ها گفت: مشخص است که فارابی باید در چه عرصه هایی عمل کند و طبق سنت هرساله این حمایت ها وجود دارد هر چند که ممکن است در برخی مواقع این موضوع کمرنگ‌تر باشد، ولی حتما در چندین عرصه سیاست های حمایتی‌مان در جریان خواهد بود و این حمایت ها از طریق اعطای تسهیلات مالی به آثار در سطوح مختلف که در این زمینه متقاضی هستند صورت می گیرد.

وی افزود: در واقع حمایتها در مورد  آثاری که نیازمند مشارکت جدی تر هستند به عنوان کارهای مشارکتی انجام خواهد شد و انشاالله روال های دیگر نیز متعاقبأ انعکاس رسانه‌ای خواهد داشت.

جعفری جلوه در پاسخ به اینکه تکلیف فیلم های تولید شده در فارابی برای اکران عمومی به چه صورت خواهد بود، گفت:ترجیح می دهیم که صاحبان آثار به نمایندگی از فارابی بتوانند میدان و عرصه متناسبی را برای آثارشان پیدا کنند و بروند و بازاریابی کنند، این موضوع هم از اقداماتی است که طی دو ماه گذشته در فارابی انجام شده است.

وی درباره برگزاری جشنواره کودک، گفت: این جشنواره با همت جدی و جدیت قابل اعتنایی در زمینه تولید و اکران که لازم و ملزوم یکدیگر هستند انجام می شود، همانگونه که نمی توان تولید فیلم بدون اکران مطمئن و عرضه برای مخاطبین وجود داشته باشد و باید به تولید و اکران آنها همزمان اندیشید، برگزاری جشنواره کودک نیز که حلقه واسط بین این دو مقوله است نیز با همین منطق انجام خواهد شد.

جعفری جلوه درباره صحبت رییس سازمان سینمایی پیش از نوروز درباره برگزاری جشنواره کودک به صورت دوسالانه، گفت: طبیعی است که جشنواره کودک هر سال برگزار شود چرا که این جشنواره سابقه بین المللی دارد و انشاالله به شکل متناسبی هرساله برگزار خواهد شد. آقای ایوبی بعد از صحبتی که درباره دوسالانه برگزار شدن این جشنواره داشتند اذعان کردند که با توجه به شناسنامه‌ای که این جشنواره در حوزه داخلی و خارجی دارد حتما باید هرساله برگزار شود و نظر خود ایشان هم، اکنون همین است.

وی در پاسخ به اینکه آیا ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر به فارابی بازخواهد گشت یا خیر گفت: در جایگاهی که جشنواره فجر دارد به همین روالی که امروز تدبیر شده و فارابی جزو یکی از پشتیبانان جشنواره فجر است انشاالله دنبال خواهد شد.

مدیرعامل فارابی درباره شایعه هایی مبنی بر استعفایش گفت: این سوال را باید از کسانی که در مخیله دارند پرسید!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.