دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶

در دیدار نوروزی با اهالی سینما عنوان شد؛

توصیه رییس سازمان سینمایی برای نگرفتن یارانه ها/ایوبی: اهدای بن و کارت هدیه هم در شأن سینماگران نیست!

حجت الله ایوبی در دیدار نوروزی اعضای خانه سینما

حجت‌الله ایوبی در دیدار سینماگران در خانه سینما در حالی اهالی سینما را به نگرفتن یارانه ها دعوت کرد که دریافت هر گونه کمک های دولتی دیگر اعم از بن و کارت هدیه همچون سالهای گذشته را هم در شأن سینماگران ندانست!این در حالیست که با کمترین بررسی به راحتی میتوان از وضعیت اقتصادی نه چندان مطلوب هزاران فعال سینمایی مطلع شد و تنها از طریق تعدادی معدود سینماگر همیشه فعال، درآمد سایر اعضای خانه سینما را مورد قضاوت قرار نداد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، دیدار نوروزی حجت الله ایوبی به همراه مدیران سازمان سینمایی با سینماگران عصر امروز در خانه سینما برگزار شد كه بيشتر هدف از اين مراسم طرح مسئله عدم دريافت يارانه توسط سينماگران بود.

حجت الله ایوبی؛ رییس سازمان سینمایی در دیدار نوروزی با سینماگران گفت: طبق آیین ایرانیان برای نورز كه به دید و بازدی هم می روند، من هم تصمیم گرفتم كه در خانه سینما برای عید دیدنی خدمت شما سینماگران برسم و در سالی که سال اقتصاد و شکوفای فرهنگ است امیدوارم با همراهی شما به موفقیت دست یابیم. من امسال را برای سینما سالی خوب می‌دانم و این حس شادی را که در فیلم‌نامه‌های شما دیده می‌شود به ما هم منتقل شده به سراغ شخصیت های برجسته تاریخی رفته اید و بزرگان فرهنگ و هنر را زنده می كنید همه این ها امیدبخش است. خوشبختانه نوروز را خوب شروع کردیم و فروش خیلی خوب فیلم‌ها نوید آشتی مردم را با سینما می‌دهد. همین امروز جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش داشتیم برای نحوه تعامل در زمینه سینما كه خیلی آماده هستند و همه دل‌شان می‌خواهد برای سینما کاری کنند.

رییس سازمان سینمایی درباره طرح خانه سینما برای امینت شغلی، افزود: نكاتی كه آقای عسگرپور درباره این طرح دادند دغدغه ماست و  گزارشی که در ارتباط با امنیت شغلی تهیه شده است را در همان روزهای اولیه مسئولیت خواندم اما حالا وقتش است که بنشنیم و با همدیگر راه حل درست، منطقی و محترمانه پیدا کنیم.خانه سینما كارش فعالیت صنفی است. بنده برای کارهای سال‌های قبل و بن‌هایی که اهدا می‌شد هم اقداماتی انجام دادم اما هوشمندانه. مدیریت كلان كشور گفتند که این کارها راه‌حل خوبی نیست و این جور اقدامات در شان سینما و این دولت نیست. باید بنشینم برای بیمه كاری، امنیت شغلی راه‌حل درست و منطقی پیدا کنیم و زمینه های آن هم آماده است.

ایوبی ادامه داد: در عرصه تولید فیلم اولویت‌ها و سیاست‌هایی را اعلام کردیم اما این اولویت‌ها به هیچ عنوان معنی دستوری و بخشنامه‌ای ندارد و دوستانی كه از خودتان هستند ذهن شان عبور نمی كند كه از سینماگران به صورت دستوری طلبی داشته باشند و اگر مدیریت سینمای كشور اگر قصد حمایت داشته باشد، اینها اولویت های حمایتی بخش های مختلف سازمان سینمایی هستند، ما معتقدیم باید در اتاق شیشه‌ای مدیریت کرد و هیچ فاصله‌ای بین مدیریت سینمایی و شما احساس نمی‌کنیم، بقیه سیاست های حمایتی هم اعلام خواهد شد

وی با اشاره به قدرت بالای سینمای ایران گفت: برای جشنواره های كودك و فجر سال های آینده خیلی امیدوار هستیم و همچنان حضور پرقدرت در جشنواره‌های خارجی در دستور کار داریم، امیدوارم  قدرت سینمای ایران بیشتر هم شود. من به این قدرت ایمان دارم كه پیام عشق و دوستی را بتوان در جهان انعكاس داد.

رییس سازمان سینمایی با بیان اینكه قرار نیست در جشنواره كن امسال هیات های مدیریتی حاضر شوند، خاطرنشان كرد: مهمانان کسانی هستند که فیلم‌هایشان در جشنواره فجر و مردمی، سینما حقیقت و فیلم کوتاه به عناوین برتر دست یافته و این فیلم‌سازان به عنوان نمایندگان سینمای ایران در جشنواره کن حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به انتخاب «سید مصطفی ابطحی» به عنوان معاون توسعه آموزش و پ‍‍ژوهش گفت: آقای ابطحی به عنوان چهره خوش نام مامور این هستند كه در كنار شما به مسائل اقتصاد سینما و به امور سینماگران می پردازند كه تجربه بسیار خوبی دارند و در كناراصناف خانه سینما بتوانند با آرامش كار كنند و به رونق گیشه ها از طرف سازمان سینمایی نمایندگی خواهند  كرد و شما یك مخاطب مشخص دارید.

ایوبی ادامه داد: امروز دولت از سینما درخواست می كند كه یارانه ها به نیازمندان برسد، قرار نیست كسانی كه نیازمند نیستند یارانه دریافت نكنند ولی در خواست اهالی فرهنگ، سینماگران و مردم این است كه این یارانه به كسانی تعلق بگیرد كه نیازمند هستند، این اقدام برای رونق اقتصادی كشور بسیار مفید خواهد بود و امیدواریم چرخ اقتصاد بچرخد.

بر اساس این گزارش، به دلیل ازدحام افراد مختلف در این دیدار محل خانه سینما گنجایش كافی را برای اهالی سینما نداشت و برخی از سینماگران در همان دقایق ابتدایی این مراسم را ترك كردند اما در ادامه مراسم این دیدار در حالی ادامه پیدا كرد كه سخنرانان این مراسم قصد داشتند تا اهالی سینما را از دریافت یارانه منصرف كنند.

علاوه بر حجت الله ایوبی در این دیدار محمد مهدی عسگرپور ، شادمهر راستین،رضا كیانیان،مائده طهماسبی، فرهاد توحیدی، فرشته طائرپور، علی دهكردی،ابوالحسن داودی،محمد علی سجادی و داریوش فرهنگ به سخنرانی پرداختند.

گفتنی است، اجرای این مراسم بر عهده «حسین پاكدل» بود كه وی در بین سخنرانی چند دقیقه‌ای درباره مسائل مختلف جامعه،سینما،تئاتر و... صحبت های متفاوتی را انجام می‌ داد.

همچنین در اواخر برنامه دكتر محمدرضا صادق؛ مشاور حسن روحانی در این مراسم حضور پیدا كرد.

كامبوزیا پرتوی، داریوش اسدزاده، محمد شیری،علی علایی، كیوان كثیریان، مرتضی شایسته، مجید قاری زاده، امیر اثباتی، علی عطشانی، عبدالله اسكندری، شاپور عظیمی، امیر سمواتی، مجید مظفری، گوهر خیراندیش، منوچهر شاهسواری،ابراهیم مختاری،جابر قاسمعلی،سید ضیاالدین دری، جواد نوروز بيگی و... از جمله سینماگران حاضر در این مراسم بودند.

گزارش تكمیلی متعاقبا ارسال می شود...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.