سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

ایوبی: «هنر و تجربه» از شورای صنفی مستقل است / از تصمیم دوسالانه کردن جشنواره کودک منصرف شدیم

آئین آغازین اکران نوروزی - ایوبی

رییس سازمان سینمایی که پیش از این از دوسالانه شدن جشنواره فیلم کودک خبر داده بود شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به این موضوع که جشنواره فیلم کودک جشنواره ای بین المللی، جا افتاده و شناخته شده است و در مجامع بین المللی بسیار مطرح است و جزو جشنواره های الف نیز هست دوسالانه کردن آن امتیازهای خوب این جشنواره را از آن سلب می کند و از این تصمیم منصرف شدیم.

حجت الله ایوبی؛ رییس سازمان سینمایی در حاشیه دیدار نوروزی با سینماگران در جمع خبرنگاران حاضر شد و نسبت به مسائل مختلف پاسخ های کوتاه داد.

وی در پاسخ به خبرنگاری درباره سفر مدیران فارابی به کن گفت: قرار نیست در این سفر مدیران سینمایی حاضر باشند و اسامی آنها اعلام خواهد شد اما تعدادی از افرادی که در روابط بین الملل حاضر هستند و بقیه پیکره نمایندگان در کن را برگزیدگان جشنواره فجر، حقیقت و کوتاه خواهند بود.

ایوبی درباره بازار کن یادآور شد: از هم اکنون قرارهای ملاقات تنظیم شده و چتری فراهم شده است تا همه شرکت‌های پخش خصوصی حضور دارند و جزییات آن بزودی اعلام خواهد شد.

رییس سازمان سینمایی با رد صحبت هایی مبنی بر استعفای جعفری جلوه درباره کوچک سازی سازمان سینمایی، گفت: سازمان شدن به معنای بزرگتر شدن نیست ما جزو معدود سازمان هایی هستیم که درخواست کردیم پست هایمان را حذف کنند و در این راستا ۵ اداره کل‌مان را حذف کردیم و سازمان کوچکی را طراحی کردیم که بتواند برای سینما کار کند.

وی درباره مصلحت اندیشی سازمان سینمایی در حوزه اکران فیلم ها، گفت: مدیران عاقل همیشه طبق مصلحت عمل می کنند، تلاش ما این است که تنش در عرصه فرهنگ به حداقل برسد و سینمای ایران در فضای آرام می تواند رشد کند، درباره اکران فیلم ها هم به تدریج اعلام خواهد شد، ما حرف های غیر منطقی را گوش می دهیم و زمانی که نیاز به توضیح دادن باشد این کار را انجام خواهیم داد و حرف های منطقی را قبول می کنم.

ایوبی با اشاره به شورای عالی سینما گفت: اعضای این شورا نهایی شدند و اسامی آنها اعلام خواهد شد.

وی درباره طرح هنر و تجربه گفت: طرح آن تدوین شده و حتی کاندیداهای اصلی برای عملیاتی کردن این طرح مشخص شده اند. گروه سینمایی «هنر و تجربه» جایی برای نمایش فیلم های هنری است که شورایی مستقل از شورای صنفی نمایش برای تصمیم گیری درباره اکران دارد.

حجت الله  ایوبی رئیس سازمان سینمایی با اشاره به لغو تصمیم برای دوسالانه شدن جشنواره فیلم کودک گفت: بررسی های بسیاری برای دوسالانه کردن جشنواره فیلم کودک انجام دادیم اما به این نتیجه رسیدم که با توجه به این موضوع که جشنواره فیلم کودک جشنواره ای بین المللی، جا افتاده و شناخته شده است و در مجامع بین المللی بسیار مطرح است و جزو جشنواره های الف نیز هست دوسالانه کردن آن امتیازهای خوب این جشنواره را از آن سلب می کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل از دوسالانه کردن این جشنواره انصراف دادیم اما این مسئله وجود دارد که اگر فیلم کودک ایرانی به اندازه کافی وجود نداشت بحث رقابت کم رنگ شود و فیلم های ایرانی هم در کنار محصولات دیگر ارسال شده در جشنواره کودک نمایش داده شود.

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به سینماپرس درباره ثبت نکردن اصناف خانه سینما در وزارت ارشاد، گفت: صنوف چون بحث خیلی مفصلی دارد برای زمانی بگذاریم که سر و حال تر باشم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.