سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵

نجفی در گفتگو با سینماپرس:

سازمان سینمایی از شورای عالی سینما مشروعیت می‌گیرد / سیاسی‌کاری اعتبار شورا را مخدوش می‌کند

احمد نجفی

احمد نجفی؛ عضو سابق شورای عالی سینما گفت: پیگیری مسائل اساسنامه توسط اعضای جدید خیلی شجاعت می خواهد چرا که به نظرم مسئله‌ای درباره سینما نبوده است که ما در جلساتمان آنها را پوشش نداده باشیم.

احمد نجفی؛ عضو سابق شورای عالی سینما در گفتگو با سینماپرس درباره نحوه انتخاب اعضای این شورا، گفت: طبق روال وزیر اعضای این شورا را به رییس جمهوری پیشنهاد می کند و وی هم این حکم را امضا می کند.

وی افزود: شورای عالی سینما می تواند در سینما خیلی راهبردی باشد، مشروعیت سازمان سینمایی از شورای عالی سینما نشات می گیرد یعنی اساسنامه شورای عالی سینما باعث شده است تا سازمان سینمایی به وجود بیاید.

نجفی با بیان اینکه برای اعضای جدید آرزوی موفقیت می کند، یادآور شد: منتها باید دید که در آینده چه اتفاقی می افتد و اگر آن نگاه مدیریتی خانه سینما در نگاه دوستان باشد این شورا نمی تواند موفق عمل کند و خوشبختانه مسعود جعفری جوزانی از اعضای قبل در شورای جدید حضور دارد که می تواند کارهای زیادی را انجام دهند.

بازیگر «سگ کشی»ادامه داد: اگر چهار مصوبه از میان ۴۰ مصوبه شورای عالی سینما که از قبل به آن فکر شده است را اجرایی کنند سینما خیلی تغییر خواهد کرد. در دو سالی که این شورا برگزار می شد مشکلات سینما را خیلی راحت با رییس جمهوری محترم در میان می گذاشتیم.

نجفی ادامه داد: پیگیری مسائل اساسنامه توسط اعضای جدید خیلی شجاعت می خواهد چرا که به نظرم مسئله‌ایی درباره سینما نبوده است که ما در جلساتمان آنها را پوشش نداده باشیم و در زمان کوتاهی که داشتیم برخی از مصوبات اجرایی شد که می توانم به کارهایی مثل بیمه تکمیلی، آزاد شدن واردات تجهیزات سینمایی، مالیات، سالن های سینما در شهرستانها و.. که در این شورا به مرحله اجرایی رسید.

بازیگر «توفان شن» خاطرنشان کرد: این شورا طبق اساسنامه اجازه داشت که وزرا را به همکاری دعوت کند به عنوان مثال وزیر راه در این شورا حضور پیدا کند و درباره زمین هایی که به شهرستان ها مسکن دهد و برای ساخت سالن های سینما بهترین زمین ها را در اختیار بگذارد.

وی ادامه داد: تغییرات اساسی در دانشگاه ها و همکاری با وزارت علوم، آموزش و پرورش و... که تنها احتیاج به اجرای آنها را دارد، فکر نمی کنم در شورا دیگر نیازی به تغییرات باشد و اگر همان اساسنامه و موضوعاتی که قبلا بحث شده است را انجام شود.

نجفی خاطرنشان کرد: به نظرم وضعیت تولیدات خیلی مهم است و در مرحله بعدی شورا باید به قضیه صنوف بپردازد و اگر قرار باشد شورای عالی سینما با کارهای سیاسی از بین خواهد رفت به عنوان مثال ما واگذاری ۲۸۰۰ واحد مسکن را به اهالی سینما را تصویب کردیم که باید در شورای جدید پیگیری کنند چرا که خیلی از اهالی سینما اکنون مشکل مسکن دارند.

بازیگر «گروهبان» یادآور شد: قرار بود ما تعاونی برای اهالی سینما تاسیس کنیم که برای صنوف درآمد زایی کند که بتواند برای آینده سینماگران تامین کننده باشد و اگر بیکار هم باشند در این تعاونی سوددهی داشته باشند، مسئله ورود تجهیزات سینمایی بدون پرداخت گمرکی را پیگیری کنند و با وزاری مختلف همکاری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.