دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

با انتشار پنجمین شماره؛

هفته نامه «سینمای خانگی» هم دست به دامن «فامیل دور» شد!

نشریه نمایش خانگی

پنجمین شماره دو هفته نامه نشریه «سینمای خانگی» امروز؛ دوشنبه، 25 فروردین ماه منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، پنجمین شماره «سینمای خانگی» به معرفی، نقد و تحلیل برخی از جدیدترین فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های ایرانی و خارجی شبکه نمایش خانگی از قبیل «کلاه قرمزی»، «جیب بر خیابان جنوبی»، «آسمان زرد کم عمق»، ‌«عملیات مهد کودک»، «رنگ خدا»، «رنجر تنها»، «مردی از جنس فولاد»، «امپراطور»، «کلونی»، «ماداگاسکار»، «عصر یخبندان»، «تام و جری»، «بن تن»، «بتمن»، و «افسانه سفیدبرفی» می پردازد.

همچنین این نشریه مستندهایی که در شبکه نمایش خانگی منتشر شده را معرفی می کند و ضمن آموزش نقدنویسی، تعدادی از نقدهای مخاطبان شبکه سینمای خانگی را درج کرده و از مردم درباره ۲۵ فیلم و سریال جدیدی که در شبکه نمایش خانگی موجود است،نظرخواهی کرده است.

بخش های مختلف این دوهفته نامه در زیر معرفی و خلاصه ای از آنها نوشته شده است.

 ترنج: فروردین که به انتها می ­رسد و تعطیلات که تمام می ­شود، یک عادت باقی می­ ماند و آن عادت فیلم دیدن است! معمولا همه در طول ایام عید و تعطیلات حداقل روزی یک فیلم را می ­بینند و همین عادت تماشای روزی یک فیلم برای خیلی ­ها تبدیل به یک عادت روزانه می­ شود. اما حالا که تعطیلات تمام شده و تلویزیون هم دیگر فیلم­های به روز پخش نمی­ کند، می­ توانید باز هم به سراغ شبکه سینمای خانگی بروید و فیلم های مورد نیازتان را از این طریق تهیه کنید. در بخش ترنج این شماره نشریه سینمای خانگی پنج فیلم بررسی شده است.

پیشنهاد نشریه سینمای خانگی: به رنگ خدا: بیان کلام پویای دین در قالب هنر

مورچه که فریاد زد دنیا را آب برد...

رنگ و بویی از جنس خدا

محمد، دانش آموز نابینای روستایی بعد از تعطیل شدن مدرسه منتظر است تا پدر دنبالش بیاد و او را برای گذراندن تعطیلات پایان مدرسه پیش خود ببرد... پدر دیر می­آید و پسر که بیرون مدرسه به انتظار نشسته، با دنبال کردن صدای جوجه پرنده­ای که از لانه بیرون افتاده، آن را پیدا می­کند و با وجود این که چشمش

نمی­بیند از درخت بالا می­رود و جوجه را در لانه­اش می­گذارد... 

جهان نما: بخش جهان­ نمای این شماره از نشریه سینمای خانگی کمی پر و پیمان­ه تر از همیشه است. در این شماره فیلم­هایی از جمله «رنجر تنها»، «مردی از جنس فولاد » و « کلونی » بررسی شده و از زاویه­ ای متفاوت به آن­ها نگریسته­ شده است. فیلم­هایی که در زمان اکرانشان سر و صدای زیادی به پا کردند و طرفداران و مخالفان خاص خودشان را هم داشتند. در این سه فیلم بازیگران مطرحی هم هستند که خیلی­ ها بازی­هایشان را فیلم به فیلم دنبال می­ کنند بازیگرانی چون جانی دپ، راسل کرو، و رابرت دنیرو. البته همه مطالب بخش جهان­نما، تنها به این سه فیلم اختصاص ندارد و فیلم «امپراطوری » هم در همین شماره مورد بررسی قرار گرفته است.

دنیای نقش ها: انیمیشن­ها همیشه پای ثابت شبکه سینمای خانگی هستند و البته باعث رونق پیدا کردن آن! کافی است به مراکز عرضه محصولات شبکه سینمای خانگی یا سوپرمارکت­ها سری بزنید تا همه آثار انیمیشن­ های رنگارنگ را ببینید. اگر خرید فیلم­های ایرانی و خارجی هم در سبد خرید خانواده­ های ایرانی نباشد به احتمال زیاد فیلم­های انیمیشن جای ویژه­ای در میان خانواده­ ها دارد. انتخاب کردن از میان انیمیشن­ های گوناگون و رنگارنگ برای معرفی در نشریه «سینمای خانگی» کار ساده­ ای نیست. ما در بخش دنیای نقش­ها بیشتر سعی کرده­ایم، آثاری را انتخاب کنیم که لااقل هم از لحاظ کیفی قابلیت داشته باشند و هم توانایی جذب مخاطب را داشته باشند؛ به همین خاطر در این شماره از نشریه شش انیمیشن «ماداگاسکار»، «تام و جری»، «عصر یخبندان»، «بن10»  «بتمن» و «سفیدبرفی» را مورد ارزیابی قرار داده شده است.

فانوس: کسانی که از شماره اول با نشریه سینمای خانگی همراه بوده ­اند، با بخش فانوس مجله آشنایی کاملی دارند. در این بخش طبق روال گذشته نشریه، مطالب گوناگونی آماده شده است. بررسی مستندهای شبکه سینمای خانگی یکی از مطالب خواندنی این بخش است. اهمیت این مطلب برای کسانی بالاست که به سینمای مستند علاقه دارند و به جدیت این مقوله را دنبال می­ کنند. بخش چهره این شماره هم به یک بازیگر محبوب اختصاص یافته است. بی­ شک کسانی که کارها و بازی­های جانی دپ را پیگیری می­ کنند، می­ توانند مطالب ناگفته­ ای را درباره او در این شماره بخوانند و بیشتر با بازیگر مورد علاقه شان آشنا شوند. در بخش خبر هم که می­ توانید از اتفاق­ها و خوب و بدهای روز شبکه سینمای خانگی آگاه شوید. اما بخش نقد مخاطب و نظرسنجی؛ این بخش هم که یکی از صفحات جدی مجله سینمای خانگی است و اهمیت بسیاری برای ما دارد، در همین بخش گنجانده شده است.

اخبار: هفت جیرانی ادامه دارد!

فريدون جيراني که سابقه سردبيري هفته نامه سينما و برنامه سينمايي هفت را در تلويزيون دارد، مجله «سي و پنج» را به صورت تصويري با همکاري تيم سابق «هفت» در شبکه نمايش خانگي توزيع می کند. شماره صفر اين مجله تصويري در تيراژ صد هزار نسخه طي روزهاي آينده در سراسر ايران توزيع خواهد شد. شماره صفر اين مجله تصويري موضوع بازيگري را سوژه سرمقاله خود قرار داده و مهدي فخيمزاده ميهمان ويژه اين بخش است. اين مجله در شماره صفر خود گفت و گوهايي ويژه با مسعود کيميايي، داريوش مهرجويي و رضا عطاران دارد.

قسمت­ های پایانی «شاهگوش»

چندی پیش رسول نجفیان گفت: «مشغول ضبط قسمت­ های آخر سریال شبکه خانگی «شاهگوش» هستیم و من در این کار علاوه بر مشاوره و دستیاری، نقش اوس یونس را هم بازی می­ کنم.» رسول نجفیان، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در مورد فعالیت­های اخیر خود، اظهار داشت: «به مدت یک سالی است که مشغول کار در سریال شبکه خانگی «شاهگوش» به کارگردانی داوود میرباقری هستم.» مجموعه «شاهگوش» که این روزها جزو مجموعه­های پرمخاطب شبکه سینمای خانگی است، از سال گذشته پخش منظم خود را آغاز کرده و هنوز هم به طور منظم توزیع می ­شود.

تعامل دو رسانه

سریال ساخت ایران از تلویزیون پخش شد. سریال ساخت ایران در ایام نوروز ۹۳ از شبکه ی فیلم هر شب ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به روی آنتن رفت. ساخت ایران دومین مجموعه محمد حسین لطیفی برای شبکه سینمای خانگی بعد از انصراف او از ساخت فصل سوم قلب یخی بود که در سال های ۸۹ و ۹۰ در شبکه توزیع شد. پخش مجموعه­ های نمایش خانگی از تلویزیون که برای نخستین بار صورت می­ گیرد نشان از رابطه و تعامل بین دو رسانه سینمای خانگی و تلویزیون دارد که در این سال­ها خلاء آن کاملاً احساس می­ شد.

مرجانه گلچین در یک نقش جدی

مرجانه گلچین بعد از سال­ها بازی در نقش­های طنز، این بار در یک نقش جدی به نام گیتی در فیلم «واقعیت­ های نصفه و نیمه» به کارگردانی روزبه روحی­پور به ایفای نقش پرداخته است. با پایان تصویربرداری فیلم ویدئویی «واقعیت­ های نصفه و نیمه» به کارگردانی روزبه روحی­پور و تهیه­ کنندگی فرشید فاتحی، کار به مراحل فنی وارد می­ شود. این فیلم که قرار است از شبکه سینمای خانگی عرضه شود، داستان زندگی زنی به نام گیتی (گلچین) را روایت می­ کند که با مشکلات متعدد اقتصادی و اجتماعی شوهرش دست و پنجه نرم می ­کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.