جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

با اشاره به رهایی از سرگروهی اکران!

مالک سینما عصر جدید: برای بازسازی در انتظار حمایت موسسه سینماشهر هستیم

سینما عصرجدید

سینماپرس: عبدالله علیخانی؛ مالک سینما عصرجدید صبح امروز گفت که این سینما برای بازسازی نیازمند حمایت موسسه سینما شهر است

 "عصرجدید" عنوان یکی از سینماهای قدیمی پایتخت است که در سال های گذشته اگر چه به عنوان سرگروه سینماها برای اکران عمومی معرفی می گردید، اما همواره به دلیل وجود برخی فیلم های کم فروش به تدریج به ضعیف ترین گروه سینمایی تبدیل شد به طوری که فیلم های پرفروش کمتر در این سالن امکان نمایش پیدا می کردند. سینماهای بخش خصوصی طی سالهای گذشته به همین دلیل نشان داده‌اند که علاقه‌ای به سرگروه شدن در شورای صنفی نمایش ندارند و ترجیح می دهند که بطور مستقل فیلم های پرفروش را برای اکران خود انتخاب کنند.

جالب اینکه در شورای صنفی دوره قبل هم این موضوع مطرح و مقرر شد عصرجدید از گروه سینمایی حذف شود و حتی در صحبت هایی سینما اریکه ایرانیان به عنوان جایگزین آن مطرح گردید که با همه این تواصیف «سینما فرهنگ» که متعلق به بنیاد سینمایی فارابی است جایگزین این سینما به عنوان سرگروه شد. در هر حال با شرایط جدید، اکران نوروزی 93 آغاز مسیر تازه ای در سینما عصرجدید بود، لذا این سینما از این پس می تواند فیلم های موردنظرش را در سه سالنی که با ظرفیت های مختلف در اختیار دارد اکران عمومی کند.

بنا بر این گزارش، عبدالله علیخانی؛ مالک این سینما صبح امروز در گفتگو با سینماپرس درباره این موضوع گفت: از آنجاییکه ضعیف ترین فیلم به سینما عصرجدید می رسید اما امسال با اکران فیلم های خوب و رهایی از سرگروهی از اکران توانستیم در سینمایمان به فروش خوبی دست پیدا کنیم و اگر سینما عصرجدید در این دوره هم سرگروه بود فیلم «بادیگران» برای اکران به عصرجدید می‌رسید و الان از شرایط راضی هستم.

وی افزود: در گذشته هر پخش کننده برای قرارداد به ترتیب اول به سینما آزادی، آفریقا، استقلال و قدس مراجعه می‌کرد و در نهایت به عصرجدید می‌آمد ولی اکنون این طور نیست و بهترین فیلم ها را در اختیار می گیریم که به ترتیب فروش سالن های یک، دو و سه را برای اکران آنها آماده می کنیم و فیلم های ضعیف را هم دیگر اکران نمی کنیم.

علیخانی با بیان اینکه فیلم های خط ویژه،طبقه حساس و چ در سینمای عصرجدید در حال اکران هستند، گفت: فروش فیلم های نوروزی امسال به نسبت راضی کننده بود و طبقه حساس در میان فیلم های نوروزی پرفروش ترین فیلم ما بود.

وی درباره بازسازی این سینما، گفت: هزینه زیادی برای بازسازی لازم است که هیچ موسسه‌ای در این زمینه کمکی به ما نمی‌کند، ما نمی توانیم با سینماهای دولتی رقابت کنیم چراکه خرج سینما را باید از گیشه سینما دربیاوریم و سال گذشته هیچ پولی از سینما عصرجدید برداشت نکردیم اما صحبت‌هایی با مدیر سینماشهر انجام دادیم که هنوز خبری نشده است و برای بازسازی در انتظار حمایت سینماشهر هستیم.

تهیه کننده «خصوصی» یادآور شد: سالن‌های دو و سه ما نیاز به بازسازی دارد و تغییرات اساسی نیاز سینما عصرجدید است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.