دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰

دست های خالی "مریلا زارعی" در سالروز تولدش

مریلا زارعی

"مریلا زارعی" تولد 40 سالگی اش را بدون حضورزنده یاد خسرو شکیبایی جشن می گیرد، گرچه این جشن تولد در فیلم سینمایی "دست های خالی "برای او در کنار خسرو شکیبایی صورت گرفت

به گزارش سینماپرس به نقل از خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران ، مریلا زارعی بازیگر توانمند و دوست داشتنی سینمای ایران امروز  25 فروردین تولد 40 سالگی خود را جشن می گیرد.

بازیگری که این روزها همای سعادت برروی شانه هایش نشسته و حس و حال خوبی دارد.گرچه دلیل خوشحال بودنش کاملا واضح و آشکار است او با بازی درخشان خود در" شیار 143" به کارگردانی "نرگس آبیار" و "چ" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا توانست نگاه منتقدان و مخاطبان را به خود جلب و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم سینمایی "شیار 143"دریافت کند .

گرچه طعم شیرین گرفتن سیمرغ را پیشتر در بیست ودومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم سینمایی "سربازهای جمعه" به کارگردانی "مسعود کیمیایی "چشیده بود.

اما بازی درخشان او در فیلم سینمایی" شیار143 "،"چ" او را بار دیگر برسرزبان‌ها انداخت و نگاه همگان را به خود جلب کرد.

مریلا با فیلم سینمایی "سلام سینما" در سال 1373به سینما آمد اما او پیش تر با بازی در سریال "کاراگاه"به دنیای بازیگری روی آورد گرچه بیشتر دیده شدن این بازیگر جوان به واسطه ی سریال تلویزیونی" دبیرستان خضرا "بود که به کارگردانی اکبرخواجه وند در سال 1374ساخته شده بود.

بازی در فیلم سینمایی "دوزن" و همکاری با تهمینه میلانی یکی از شانس های بزرگ او بود مریلا و تهمینه میلانی بار دیگر در فیلم سینمایی "واکنش پنجم "همکاری کردند.

زارعی در فیلم‌هایی چون "هیس!دخترها فریاد نمی زنند ،""جدایی نادراز سیمین "،"درباره الی"،"شیرین"،"کیفر"،"گزارش‌یک‌جشن"،"خروس‌جنگی"،"حکم"،"مجردها"،"دست‌های خالی"،"نیش زنبور"و" خوابم می آد" به ایفای نقش پرداخته و توانسته با فیلمسازان صاحب نامی همچون "مسعود کیمیایی"،"اصغرفرهادی"،"عباس کیارستمی"،"پوران درخشنده "،تهمینه میلانی" همکاری داشته باشد .

او تمامی تلاش خود را در این سال‌ها داشته تا نقش های خود را به درستی انتخاب کند در "هیس" نقش وکیلی دلسوز و مدافع حقوق زنان و در "درباره الی" مادری مهربان را بازی می کند. دیدن دست‌های خالی او خالی از لطف نیست دختری که سال‌ها در انتظار پدر نشسته ولی دیدار عاشقانه پدر و دختر و دیالوگ های ماندگار آن دو در پشت میله های زندان دیدنی و شنیدنی است.

تمام تلاشش را کرده تا در "خروس جنگی"مسعود اطیابی نشان دهد چیزی از مردان کم ندارد."درجدایی نادر از سیمین "معلمی متعهد و با مسئولیت  است.

ایفای نقش ها و شخصیت پردازی های متفاوت او نشان می دهد که راه خود را به درستی انتخاب کرده البته گرچه او هم برخی انتخاب هایش به درستی نبوده است اما به قدری تعداد آنها اندک است که می توان آنها را نادیده انگاشت .

بازی در بیش از 35 فیلم سینمایی و 16سریال تلویزیونی نشان داده است او بازیگری توانمند و با استعداد است و صرفا حضور در سینما برایش کافی نبوده است. با"دبیرستان خضرا" دغدغه های دختران نوجوانان را به تصویر کشید و با بازی و داستان عاشقانه ی سریال "پلیس جوان "به همراه زوج هنری اش شهاب حسینی تداعی گر خاطرات بسیاری برای جوانان آن نسل شده است .

"کلاه پهلوی"،"ولایت عشق"،"کهنه سوار"، "خانه های اجاره ای"،"شن های کف رود خانه"،"داستان یک شهر "از دیگر سریال های موفق و خاطره برانگیز این بازیگر محبوب است.

مریلا طی سال‌ها بازیگری خود نشان داده است که فقط سوپر استار سینما نیست و هرکجا که فضا برای بازی و حضورش باشد، قطعا ردپایی از مریلا خواهید دید.

مریلا عزیز بازیگر توانمند و دوست داشتنی سینماو تلویزیون ایران امروز در آستانه ی 40سالگی قدم گذاشته است برای او آرزوی سلامتی و همکاری با فیلمسازانی می کنیم که او دوست دارد روزی با آنها کارکند، باشد تا سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر بار دیگر برای این بازیگر سیمرغی دیگر به همراه خود آورد .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.