سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

بسیاری از شرکتهای انیمیشن تعطیل شده اند

یک کارگردان انیمیشن: آنقدر بودجه کم است که ما داستان و تکنیک را رها کرده ایم!

مریم کشکولی*

مریم کشکولی نیا کارگردان انیمیشن " به یاد" و «خانه ما» گفت: اگر روند سه، چهار سال گذشته ادامه داشت امیدوار بودم که تولید انیمیشن بهتر شود اما در حال حاضر بسیاری از شرکت های انیمیشن بسته شده و جوانان دست از تولید کشیده اند.

مریم کشکولی نیا کارگردان انیمیشن «در خانه ما» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: بیشترین مشکلی که درمقطع کنونی انیمیشن داریم مشکل بودجه است. در مدت اخیر بیشتر شرکتهای انیمیشن بسته شده اند و خیلی از جوانان دست از کار کشیده اند و آنقدر بودجه کم است که ما ضعف های تکنیکی و داستان را رها کرده ایم.

کشکولی نیا افزود:  بعد از بودجه و در صورتی که بودجه تامین شود داستان گویی ما بسیار ضعیف است. ما باید  داستانهایمان را چنان پرورش دهیم که مخاطب را جذب کند و بتوانیم با داستان های خارجی رقابت کنیم. از نظر تکنیکی پیشرفت خیلی خوبی داشته ایم، چه از لحاظ دوبعدی و چه سه بعدی جوانان مستعد بسیاری داریم اما متاسفانه داستان گویی و نوع روایت را یاد نگرفته اند.

کارگردان انیمیشن«به یاد» تصریح کرد: اگر روند سه چهار سال گذشته ادامه می داشت من امیدوار بودم که به جای مطلوب برسیم. 

کشکولی نیا در ادامه گفت: لازم است دید گسترده تری داشته باشیم و کارهایمان فقط مخصوص ایران نباشد. باید برای  تولیداتمان به فروش جهانی فکر کنیم و بتوانیم کارمان را صادر کنیم، داشتیم به اینجا نزدیک می شدیم اما دوباره برگشتیم سر جای اول، خیلی از کشورها بودند که دوست داشتند با ایران کار کنند اما این روند کند شد.

این کارگردان انیمیشن درباره تولید کم انیمیشن سینمایی گفت: انیمیشن سینمایی بودجه ی خیلی زیادی می خواهد و این بودجه باید برگشت داشته باشد تا تهیه کنندگان سرمایه گذاری کنند. همچنین دست اندر کاران زیادی می خواهد و کار سینمایی چندین سال طول می کشد که به نتیجه برسد و ممکن است 200 نفر درگیر یک پروژه باشند.

وی توضیح داد: معمولا دولت باید بودجه بیشتری را برای این بخش اختصاص بدهد تا نیروهای بیشتری جذب شوند و در این زمینه بیشتر کار کنند.

کشکولی نیا اضافه کرد: یک انیمیشن سینمایی برای موفقیت در اکران باید از نظر داستان گیرا و از تکنیک به روز استفاده کند تا بتواند با کارهای خارجی رقابت کند

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.