بر اساس همین گزارش،میثمی در گفتگو با سینماپرس گفت: تجاری سازی صنعت گیم با ارایه تولیدات جذاب و اعمال قانون کپی رایت محقق می شود.
وی راهکارهای ایجادچرخه اقتصادی و تجاری سازی صنعت گیم را واگذاری ابزار های مالی و اجرایی از جمله بودجه و هولوگرام و ... به متولی اصلی این صنعت از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای عنوان کرد.
این بازی ساز ادامه داد: ایجاد بستر های تبلیغاتی همچون تبلیغات شهری، تلویزیونی، شبکه پخش خانگی، مطبوعات و حضور ناشران واقعی و جدی داخلی و خارجی همچنین اعطای تسهیلات در هنگام تولید محصول، استفاده از بازی های رایانه ای به عنوان یک محصول فرهنگی و آموزشی از طریق ارگان های متولی از راهکارهای تبلیغات و بازاریابی است.
میثمی اضافه کرد: پشتیبانی قضایی در صورت رعایت نکردن حقوق مولف، ایجاد شبکه منسجم پخش و توزیع مویرگی بازی رایانه ای ایرانی، تفکیک و انجام حمایت های حین ساخت و پس از آن و تدوین برنامه های منسجم و تخصصی بازرگانی و بازاریابی از دیگر راهکارهای ایجاد چرخه اقتصادی و تجاری سازی صنعت گیم داخلی است.
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع گیم رغبت نشان می دهد توضیح داد: نبود سرمایه گذاری و حمایت دستگاه های مسئول و متولی و نشناختن صحیح بازی رایانه ای به عنوان یک ابزار فرهنگی موثر، نبود شبکه توزیع حرفه ای و منسجم و نداشتن تبلیغات مناسب از مشکلات بخش خصوصی برای حضور موثر در عرصه گیم به شمار می رود.
میثمی اضافه کرد: وجود بازی های خارجی ارزان قیمت و نزدیک به رایگان، در دسترس بودن بازی های خارجی برای ناشران، خلا قانون مدون و جامع و دقیق حمایتی در زمینه تولیدکنندگان بازی های رایانه ای و مجال نیافتن امکان حضور بازی سازان در نمایشگا ههای بین المللی از دیکر مشکلات بخش خصوصی برای حضور موثر در عرصه گیم است.
ارسال نظر