چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴

مشکلات تبلیغ و توزیع بازی های رایانه ای

میثمی: حق کپی‌رایت، بازاریابی و توزیع سه اصل مهم حمایتی در مورد بازی های رایانه ای است

بازی رایانه ای آدم نما*

سینماپرس: میلاد میثمی تولید کننده بازی رایانه ای “آدم نما” گفت: موثرترین و مهمترین اصل حمایتی در حوزه بازی رایانه ای حق کپی رایت و بازار یابی ،تبلیغات و توزیع مناسب است.

بر اساس همین گزارش،میثمی در گفتگو با سینماپرس گفت: تجاری سازی صنعت گیم با ارایه تولیدات  جذاب و اعمال قانون کپی رایت محقق می شود.

وی راهکارهای ایجادچرخه اقتصادی و تجاری سازی صنعت گیم را واگذاری ابزار های مالی و اجرایی از جمله بودجه و هولوگرام و ... به متولی اصلی این صنعت از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای عنوان کرد.

این بازی ساز ادامه داد: ایجاد بستر های تبلیغاتی همچون تبلیغات شهری، تلویزیونی، شبکه پخش خانگی، مطبوعات و  حضور ناشران واقعی و جدی داخلی و خارجی همچنین اعطای تسهیلات در هنگام تولید محصول، استفاده از بازی های رایانه ای به عنوان یک محصول فرهنگی  و آموزشی از طریق ارگان های متولی از راهکارهای تبلیغات و بازاریابی است.

میثمی اضافه کرد: پشتیبانی قضایی در صورت رعایت نکردن حقوق مولف، ایجاد شبکه منسجم پخش و توزیع مویرگی بازی رایانه ای ایرانی، تفکیک و انجام حمایت های حین ساخت و پس از آن و تدوین برنامه های منسجم و تخصصی بازرگانی و بازاریابی از دیگر راهکارهای ایجاد چرخه اقتصادی و تجاری سازی صنعت گیم داخلی است.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع گیم رغبت نشان می دهد توضیح داد:  نبود سرمایه گذاری و حمایت دستگاه های مسئول و متولی و نشناختن صحیح بازی رایانه ای به عنوان یک ابزار فرهنگی موثر، نبود شبکه توزیع حرفه ای و منسجم و نداشتن تبلیغات مناسب از مشکلات بخش خصوصی برای حضور موثر در عرصه گیم به شمار می رود.

میثمی اضافه کرد: وجود بازی های  خارجی ارزان قیمت و نزدیک به رایگان، در دسترس بودن بازی های خارجی برای ناشران، خلا قانون مدون و جامع و دقیق حمایتی در زمینه تولیدکنندگان بازی های رایانه ای و مجال نیافتن  امکان حضور بازی سازان در نمایشگا ههای بین المللی از دیکر مشکلات بخش خصوصی برای حضور موثر در عرصه گیم است.

 

 

  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.