یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۲

پس از بازی در فیلم مسافر ارغوان

افشین نخعی : باید چارچوب جدیدی برای فیلم ها در ژانر دفاع مقدس ایجاد کرد

بازیگر فیلم مسافر ارغوان گفت: خیلی مهم است که در فیلم ها به شهدای بزرگوار مفقودالاثر پرداخته شود، درواقع به نظر من به دنبال پیکر شهدا رفتن یک اعتقاد است و به آن نباید به صورت یک هدف نگاه کرد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از سایت خبری سیما فیلم، افشین نخعی که او را در بسیاری از فیلم های با موضوع دفاع مقدس دیده ایم ، این بار در " مسافر ارغوان " در نقش حاج عباس معرفت ظاهر شده است ، او در ارتباط با نقشی که بازی کرده و تفاوت آن با کارهای قبلی اش گفت :" من تا به حال کارهای مختلف و زیادی در ژانر دفاع مقدس بازی کرده ام و تله فیلم"مسافر ارغوان" دومین کاری است که در خصوص گروه تفحص انجام می دهم . این فیلم داستان خانواده ای است که در ارتباط با جنگ هم فکر و هم عقیده هستند و حاج عباس معرفت نیز مثل همه آنهایی است که احساس می کنند در هر لباس و در هر مکانی می شود خدمت کرد . او گاهی از خانواده خود جدا می شود و به وظیفه خود در قبال شهدا و دفاع مقدس عمل می کند ."
نخعی درخصوص اهمیت تفحص افزود :" من در زمان کوتاهی توانستم فضای جنگ و جبهه را تجربه کنم و خیلی از خانواده ها را دیدم که هنوز چشم انتظار فرزندان و همسرانشان هستند و با هر زنگ تلفن فکر می کنند خبری از عزیزانشان رسیده است . خیلی خوب است که به چنین مسأله ای توجه شود. هنوز هم رزمنده های فداکاری وجود دارند که به دنبال اعتقادشان می روند و در راه پیدا کردن همرزمانشان شهید می شوند ."
این بازیگر در مورد کیفیت تله فیلم هایی که در ژانر دفاع مقدس ساخته می شود، گفت :" به نظر من با هزینه ای که برای یک تله فیلم کنار گذاشته می شود نمی توان یک فیلم خوب ساخت و یادمان باشد که ما بدهکار شهدایمان هستیم و باید به درستی از آنها یاد کنیم ومن از مسئولان این خواهش را دارم که چارچوب جدیدی برای فیلم های که در ژانر دفاع مقدس ساخته خواهند شد به وجود بیاورند ."

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.