جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

همزمان با 29 فروردین روز ارتش؛

كاسه ساز: تهدیدات مستمر دشمن تولید فیلم با موضوع توانمندی های ارتش را تبدیل به یک ضرورت کرده است

حبیب‌الله كاسه ساز*

سینماپرس: در شرایط فعلی و با توجه به تهدیدات مستمر علیه کشور ارائه قابلیتهای نیروهای مسلح بخصوص ارتش جمهوری اسلامی در قالب سینما و تولید پروژه های فاخر یک ضرورت است.

بنابراین گزارش، حبیب‌الله كاسه ساز تهیه کننده سینمای ایران همزمان با 29 فروردین روز ارتش، با اعلام مطلب فوق درباره ضرورت ساخت فیلم با موضوع توانمندیهای ارتش به سینماپرس گفت: در این مسیر، فرماندهان و مسئولین فرهنگی ارتش و فیلمسازان در كمبود ساخت فیلم با محوریت توانمندیهای قوای سه گانه ارتش کوتاهی کرده اند چرا كه نتوانستیم حماسه های آنها را در قالب فیلم‌های سینمایی به تصویر بكشیم.

وی افزود: ساخت فیلم با محوریت ارتش شرایط ویژه‌ای دارد چراكه به نظرم در سوژه انتخابی و تخصیص تجهیزات، هماهنگی خوبی وجود  ندارد تا فیلمساز برای ساخت آن احساس راحتی داشته باشد.

وی ادامه داد: این هماهنگی تا حدودی پیچیدگی هایی دارد و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش باید به فیلمسازان كمك كند تا فضا بازتر شود و نگاه فرماندهان ارتش به فیلمسازان مهربانتر شود البته اولویت اول انگیزه كارگردان برای ساخت فیلم با این موضوع است.

كاسه ساز با بيان اينكه بسیج و سپاه از طریق انجمن سینمای دفاع مقدس و نهادهای مرتبط برای ساخت فیلم با اين محوريت كمك می‌كنند گفت: اگر ارتش تنها بخش امكانات نظامی را فراهم كند در بخش خصوصی ساخت فیلم انجام نخواهد شد اما كمبود سینمای ایران در این حوزه با ساخت یك یا دو فیلم برطرف نمی‌شود بلكه برای ساخت فیلم با این محوریت نیاز به یك عزم ملی است.

كارگردان «كارناوال مرگ» یادآور شد: در ارتش با دریایی از موضوعات و حماسه مواجه هستیم كه می تواند چندین فیلم درباره آن ساخته شود اما با ایجاد اتاق فكر در ارتش می توان به تولید فیلم سینمایی در این حوزه كمك زیادی كرد.

وی با اشاره به تجربه سینمای ایران در حوزه ارتش یادآور شد: در طول سال 130 فیلم تولید می شود ولی كمتر می بینیم كه با این موضوع فیلم ساخته شود.

تهیه كننده «مزرعه پدری» با بیان اینكه سینما ظرفیت خوبی برای نمایش رشادت های ارتش دارد، گفت: اگر چه هنرمند باید آغازگر تولید پروژه ای با این مشخصات باشد ولی این موضوع تنها با حمایتهای مادی و معنوی نهادهای مربوطه شکل می گیرد.

وی تأکید کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش می تواند انگیزه ساخت را برای فیلمساز ایجاد كند كه یك بخش آن فراهم كردن امكانات نظامی و بخش دیگر آن نقدینگی است چرا كه ساخت این فیلم ها نیاز به حمایت‌های مالی دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.