دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱

ایمان صفا: سینمایی‌ها دوستم ندارند!

ایمان صفا

خبرگزاری مهر: ایمان صفا از دستمزد کم نویسنده‌ها که به ضعف فیلمنامه‌ها می‌انجامد حرف می‌زند، از عشقی می‌گوید که به مردم دارد و برایشان از جان و دل بازی می‌کند و اینکه اگر مخاطبان شخصیت‌های سریال‌ها را در دور و برشان دیده باشند حتما آنها را باور می‌کنند.

ایمان صفا بازیگر تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره علاقه‌اش به حرفه بازیگری اظهار کرد: من با جان و دل بازی می‌کنم و از ته دلم مایه می‌گذارم و بیننده این را می‌فهمد. من مردم را خیلی دوست دارم و آنها هم مرا دوست دارند. کف بازار هم خرید می‌کنم و مردم دور و برم می‌آیند و شاید بیشتر از نیم ساعت وقت مرا بگیرند اما اصلا مهم نیست چون وقت من برای آنها است.

وقتی خرج دو ماه نویسنده را می‌دهند نمی‌تواند 6 ماه وقت بگذارد

وی درباره ضعف در فیلمنامه‌های سریال‌ها تصریح کرد:‌ متاسفانه نویسنده پولی که باید برای یک فیلمنامه 15 قسمتی را بگیرد، نمی‌گیرد و مجبور می‌شود کار را در دو ماه به انجام برساند. اما اگر خرج 6 ماه زندگی‌اش را به او بدهند می‌تواند برای این 15 قسمت 6 ماه وقت بگذارد و محصول بهتری هم ارائه کند. اما مشکل پرداخت همیشه وجود دارد.

صفا تأکید کرد: نمی‌دانم چرا برخی از ما فکر می‌کنیم اگر چیزی را ارزان به دست بیاوریم، سود می‌کنیم اما این تصور اشتباهی است. به ویژه در عرصه فرهنگ هرچقدر بیشتر خرج کنیم، همه چیز بهتر خواهد بود. درباره فیلمنامه هم همین طور است.

 

مردم نقش‌های مرا دور و برشان دیده‌اند

وی ادامه داد: مثلا درباره سریال «خوب بد زشت»، در آن نقش معتادی را بازی می‌کردم که باید طی سه روز اعتیادش را ترک می‌کرد و بعد از آن حتی نحوه حرف زدن و گریمش هم عوض می‌شد. شاید این قابل باور نباشد و مردم هم باورش نکنند اما من همیشه در نوع پردازش نقش‌هایم، شخصیت‌هایی را بازی می‌کنم که وقتی مردم آنها را در تلویزیون می‌بینند یکی می‌گوید این شبیه پسر همسایه بغلی ما است، دیگری می‌گوید این دزد چهار کوچه پایین‌تر زندگی می‌کند و...

چرا پلیس‌های سریال‌ها داد نمی‌زنند؟

بازیگر سه سری سریال «عملیات 125» تأکید کرد: مردم چیزی را باور می‌کنند که ما به‌ازایش را در زندگی شخصی‌شان دیده باشند. اگر ما یک پلیس نشان دهیم که مردم در زندگی عادی‌شان ندیده‌اند، باور نمی‌کنند. ما باید اول به مردم ثابت کنیم این همان پلیسی است که هفته پیش در خیابان دیدی، همین شکلی حرف می‌زند، زمانی ممکن است عصبانی شود و حتی داد بزند. اما ما این را نشان نمی‌دهیم. چون پلیسی که من دیده‌ام این شکلی حرف نمی‌زند. چرا پلیس توی فیلم عصبی نمی‌شود؟ برای همین باورش نمی‌کنند.

صفا همچنین درباره حضور در سریال این شب‌های شبکه سه توضیح داد: من در «خط» به کارگردانی عباس رنجبر باز هم نقش یک خلافکار را بازی می‌کنم اما این فرد شخصیت شیرینی دارد. در این سریال با کامران تفتی همبازی هستم، کاراکترم را دوست دارم و با جان و دل بازی کرده‌ام. بنابراین مخاطب حتی ممکن است از سریال خوشش نیاید اما از شخصیتی که من بازی می‌کنم خوشش خواهد آمد چون من با عشق بازی‌اش کرده‌ام. نمود بیرونی این ضرب‌المثل که می‌گویند هرچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

وی در پایان درباره حضور در سینما گفت: سینمایی‌ها من را دوست ندارند. اما من دوستشان دارم و مطمئنا یک روز کار خوبی در سینما خواهم داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.