چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵

به بهانه توزیع «سنگ اول» در نمایش خانگی؛

فروزش: از توزیع فیلمم بی خبر بودم! / ای کاش فرایند نمایش فیلم بطور صحیح طی شود

ابراهیم فروزش*

سینماپرس: ابراهیم فروزش کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس از پخش فیلم «سنگ اول» در شبکه نمایش خانگی ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: «من نمی دانستم این فیلم وارد شبکه نمایش خانگی شده است و از شما شنیدم!»

بر پایه این گزارش، فروزش به عنوان کارگردان فیلم سینمایی «سنگ اول» گفت: «من شنیده بودم که قرار است بعد از تعطیلات نوروز این فیلم وارد شبکه نمایش خانگی شود اما از زمان دقیق آن اطلاعی نداشتم و الان هم نمی دانستم که توزیع شده و از شما شنیدم.»

وی در خصوص عدم اکران این فیلم توضیح داد: «درست است که سرمایه گذار این فیلم «سیما فیلم» بود اما عجله کرد و آن را از تلویزیون آن هم در یک زمانی که کسی شبکه تلویزیونی را نمی بیند پخش کرد و این فیلم دیگر اکران نشد در حالی که این فیلم سینمایی بود. شاید این جز سیاست های سیما فیلم است که من هم دلیل آن را نمی دانم.»

این کارگردان ادامه داد: «شما جای من بودید چه می‌کردید؟ در خانه نشستم و فیلم سینمایی من هنوز اکران نشده از شبکه تلویزیونی پخش می‌شود در این شرایط چه کاری از دست من ساخته است؟ من در این شرایط حرفی برای گفتن ندارم.»

فروزش اضافه کرد: «حالا بعد از دو سال که این فیلم از تلویزیون پخش شده وارد شبکه نمایش خانگی می شود.»

وی با اشاره به اینکه این اقدام به ضرر تهیه کننده است خاطرنشان کرد: «این فیلم هم فیلمی سالم بود و هم با وجود بازیگرانی که داشت می توانست اکران عمومی شود و با فاصله چندماهه به شبکه نمایش خانگی بیاید و بعد از دو یا سه سال هم از تلویزیون پخش شود و طی کردن این مراحل برای تهیه کننده سودآور بود؛ اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد. ای کاش این فرایند به درستی طی می شد.»

گفتنی است؛ «سنگ اول» به کارگردانی ابراهیم فروزش در سال 1388 ساخته شده است. این فیلم داستان حسن‏علی اولین کسی استکه از آبادی می‏رود و برای خودش از شهر سنگ قبر می‏خرد. این مسئله تعجب همه‏ اهالی را در پی دارد و سوژه ی خنده آنها می‏شود، او خود را پدری مهربان، دلسوز و فداکار نامیده. همسر او نیز با گلایه از این کار، شروع به نق ‏زدن می‏کند که چرا حسن‏علی برای وی پول خرج نمی‏کند. مگر او فداکار نیست و نبوده که حسن‏علی برای او سنگ نخریده؟! این مسئله در بقیه‏ خانواده‏ ها نیز باعث بروز اختلاف می‏شود. و ادامه ماجرا….

بازیگران : محسن تنابنده، اندیشه فولادوند، مسعود چوبین…

سایر عوامل: تهیه‌کننده: علیرضا سبط احمدی/ نویسنده: ابراهیم فروزش/ موسیقی: محمد محمدعلي/ فیلم‌برداری: فریدون شیردل و تدوین: بهرام دهقان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.