چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

نقش موسیقی در انیمیشن

معتمدی: موسیقی در انیمیشن «بابیلو» انتقال دهنده احساسات به مخاطب است

انیمیشن بابیلو

سینماپرس: علی معتمدی آهنگساز انیمیشن «بابی لو» گفت: در این انیمیشن موسیقی نقش انتقال احساسات موقعیت ها را بر عهده دارد و به درک مفاهیم آن کمک می کند.

بنابر این گزارش آهنگساز مجموعه انیمیشن "بابیلو" با اشاره به اولین تجربه خود در زمینه ساخت موسیقی انیمیشن کودکان، گفت: از طریق موسیقی موقعیت های حسی به مخاطب انتقال داده می شود و از آنجایی

که این انیمیشن بدون دیالوگ است، در کنار تصاویر، موسیقی نقش مهمی را ایفا می کند و تاثیر آن در چنین انیمیشنی بسیار بیشتر است، چرا که موسیقی کار دیالوگ را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه در چنین مجموعه انیمیشنی قطعا باید نظر کارگردان تامین شود، اذعان کرد: ، سعی کردم از موسیقی که تداعی گر این فضا باشد بهره بگیرم.

وی همچنین ادامه داد: عناصر و شخصیت های این مجموعه انیمیشن کاملا مشخص است و به ازای هر کدام از آن ها، موسیقی مناسب را استفاده کردم.

معتمدی در خصوص اینکه موسیقی مجموعه انیمیشن "بابیلو " تا چه اندازه می تواند در درک بهتر مفاهیم به مخاطبان این اثر کمک کند، اظهار کرد: من به عنوان آهنگساز ایده های اصلی را مطرح می کردم، ولی در واقع

این کارگردان است که به ایده جهت و سمت و سو میدهد.

وی با بیان اینکه بخشی از ژانر کاری اش موسیقی کودک بوده است ولی این اولین باری است که ساخت موسیقی انیمیشن برای رده سنی کودکان را بر عهده دارد، عنوان کرد: بازخورد مخاطبان کودک نشان دهنده رضایت شان از این انیمیشن بوده است و فکر می کنم که در کل نتیجه کار خوب از آب در آمده است.

گفتنی است، 26 قسمت ازمجموعه انیمیشن "بابیلو" به همت مرکزمطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری و باتهیه کنندگی سیدمسعودصفوی درمراحل پایانی صداگذاری است.

عوامل اجرایی این انیمیشن عبارتنداز: نویسنده: آرش کریمی، کارگردان: امیدخوش نظر، کارگردان هنری و سوپروایزر انیمیشن: علیرضارشیدی، مدیرتولید: سمیه محمدی، کارگردان فنی: مهدی درویشیانی، انیماتورها: امیرباصفا،مهدی درویشانی و نظیرشریفیان، رِندر وکامپوزیت: نادرصادقی، آهنگساز: علی معتمدی،نریتور: پویان مقدم و صداگذاران: صادق تسبیحی و بهروز نصراصفهانی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.