چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶

سیروس مقدم: متفاوت ترين سريالم را مي‌سازم

مراسم کلید خوردن سریال «مدینه»‌

بانی فیلم: مجموعه تلويزيوني «مدينه» ديروز در تهران کليد خورد.

بنابراین گزارش سريال مدينه به کارگرداني سيروس مقدم و تهيه کنندگي زينب تقوايي ديروز طي مراسمي در خانه اي قديمي حوالي خيابان 17 شهريور مقابل دوربين رفت. در اين مراسم مهدي فرجي مدير شبکه يک سيما، معصومه آشتياني زاد مدير گروه اجتماعي شبکه يک، خانم ها عالي و عمراني از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مادران شهيدان تيموري و سليماني، محمدرضا پورحسن مدير روابط عمومي شبکه يک، مريم حداد مشاور علي دارابي معاونت سيما نيز حضور داشتند و شاهد تصويربرداري بخشهايي از سريال بودند.

ديروز نخستين سکانسهاي سريال با بازي پريوش نظريه در نقش مدينه و بهنوش صادقي در نقش اعظم ـ که در سريال همسر مهدي سلطاني در نقش عبدي معرفي مي شود ـ ضبط شد. گروه توليد تا پاسي از شب مشغول تصويربرداري بودند و چند بازيگر ديگر نيز در پلانهايي مقابل دوربين رفتند. گروه امروز نيز در همين لوکيشن که منزل عبدي و اعظم است حضور خواهند داشت و از فردا به نياوران مي روند. ديگر بازيگران اصلي اين سريال عبارتند از شبنم مقدمي، مهرداد صديقيان، آناهيتا افشار و مجيد صالحي و (با حضور) بهزاد فراهاني، آتيلا پسياني، رضا رويگري، مريم بوباني، ليندا کياني، شيوا ابراهيمي (و با بازي) سيد مهرداد ضيايي، اسماعيل سلطانيان، داريوش سليمي، علي صالحي، نويد خداشناس، شيوا خسرومهر، امير حميدزاده، عليرضا مهران، کريم قرباني و...

نويسنده اين سريال سعيد نعمت ا...، مدير تصويربرداري امير معقولي، طراح گريم مجيد اسکندري، مدير صدابرداري هادي افشار، طراح صحنه و لباس آرزو غفوري و مدير توليد سيد حسين يعقوبي است.

مدير شبکه يک طي سخناني در اين مراسم گفت:‌ قصه سريال مربوط به زني سخت‌کوش به نام مدينه است که تلاش مي‌کند در مسير سخت زندگي و مشکلات با موانع مقابله کند. فضاي قصه مملو از مباحث ديني و معنوي است؛ مدينه نام مقدسي است که براي اين خانم انتخاب شده و اميدواريم «مدينه» نيز مانند ساير کارهاي رمضاني آقايان مقدم و نعمت‌ا... پربيننده شود.

سيروس مقدم کارگردان «مدينه» نيز درباره سريالش گفت: هميشه کارهاي من از دو ويژگي برخوردار بوده‌اند. خدا من را دوست داشته که کارهايم در طول اين سال‌ها مورد حمايت مديران تلويزيون قرار گرفته است و از طرفي کارهايم در بهترين ساعات پخش شده و باعث شده که مورد نقد و گفت‌وگو قرار بگيرند.

او گفت: «مدينه» دو وجه اشتراک و 10 وجه تمايز با ديگر کارهاي من دارد؛ اين دو وجه براي من بسيار مهم است و آن اينکه يک قصه‌اي را کار مي‌کنم که سابقه همکاري با نويسنده آن را در سريال‌هاي «زير هشت» و «رستگاري» ‌داشته‌ام. همچنين اجتماعي‌ بودن محور قصه و موضوعات اجتماعي پيرامون آن از ديگر ويژگي‌هاي اين کار است؛ ضمن اينکه به شدت قصه خانوادگي است.
او افزود: مدينه زني است که با اعتقادات و باورهاي ديني پرورش يافته است. در خانواده‌اي که سبک زندگي را آموزش ديده زندگي مي‌کند. اين خانواده دچار سختي‌هايي مي‌شود. اين خانواده کوچک ما مي‌تواند نماد خانواده‌ در جامعه بزرگ ما باشد که در مواجهه با مشکلات راه درست را پيدا مي‌کنند. مدينه در جايي از قصه ما دچار مشکل اساسي مي‌شود، اما پا پس نمي کشد و به توفيق مي رسد.

مقدم گفت که اين سريال متفاوت ترين اثرش خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.