چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

از پنجشنبه 4 اردیبهشت؛

دور دوم اکران‌های مردمی فیلم‌های جشنواره عمار در غزه آغاز می‌شود

آرم جشنواره فیلم عمار

سینماپرس: غزه برای بار دوم پس از برگزاری چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار خود را آماده استقبال از اکران‌های مردمی این جشنواره می‌کند. این اکران ها از پنج شنبه 4 اردیبهشت آغاز می شود.

بنابر این گزارش، اکران‌های جشنواره مردمی عمار در مرحله دوم با عنوان «روزهای سینمای مقاومت» در نوار غزه برگزار می شود که این اکران ها در ادامه مرحله اول است.

این اکران‌ها توسط خبرگزاری «العرب الان» و همکاری وزارت فرهنگ دولت منتخب فلسطینی برگزار خواهد شد و نضال البرعی هماهنگ‌کننده این اکران‌ها گفت: مرحله دوم تکمیل مرحله اول است که همزمان با برگزاری دور چهارم جشنواره عمار در تهران با اکران فیلم‌ها منتخب عمار برگزار شده بود.

وی افزود: در این مرحله برخی فیلم‌های ایرانی و منتخب جشنواره عمار و همچنین برخی فیلم‌های فلسطینی که توسط کمیته برگزاری «روزهای سینمای مقاومت» انتخاب شده اکران خواهد شد.

بنابر این گزارش قرار است در مرحله دوم اکران‌های جشنواره عمار در غزه فیلم‌ها در مساجد و دانشگاه‌های نوار غزه به نمایش درآید و سپس با حضور سینماگران و اهالی رسانه در غزه این فیلم‌ها در سالن «سعید المسحال» به نمایش درآمده و بهترین فیلم‌های فلسطینی مورد تقدیر قرار بگیرد.

ابراهیم ابوشعر رئیس کمیته اجرایی «روزهای سینمای مقاومت» نیز گفت: هدف این برنامه سینمایی ایجاد نهضتی در تولید فیلم‌هایی در فلسطین و با موضوع مقاومت است.

وی ضمن تشکر از دبیرخانه جشنواره عمار و مسئولان دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از جمله وحید جلیلی، افزود: هدف دیگر این برنامه سینمایی ایجاد پل ارتباطی بین سینماگران فلسطینی و همکارانشان در ایران است.

ابوشعر همچنین با اشاره به تفاهمنامه موجود با دبیرخانه جشنواره عمار، تصریح کرد: دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قرار است برای تربیت گروهی از کارگردانان فلسطینی و دعوت‌شان به ایران برای آشنایی با تجربه سینمای مقاومت در ایران همکاری کند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.