جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

نقد و بررسی فیلم در خانه هنرمندان

سعادت نیا : تمایلی به اکران «مصائب چارلی» در گروه مخاطب خاص ندارم / فیلم 5 دقیقه کوتاه شده است

مصائب چارلی

سینماپرس: علیرضا سعادت نیا کارگردان سینما از نقد و بررسی فیلم سینمایی «مصائب چارلی»در سینما تک خانه هنرمندان خبر داد و گفت: تمایلی به اکران این فیلم در گروه مخاطب خاص ندارم.

بنابراین گزارش، این کارگرداندر مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «مصائب چارلی» اظهار داشت: قرار است این فیلم عصر روز شنبه  ساعت 17 در سینما تک خانه هنرمندان به نمایش درآید و بعد از آن هم نشست نقد و بررسی با حضور علی علایی برگزار خواهد شد.

سعادت نیا در ادامه افزود: تمام مراحل فنی این فیلم به اتمام رسیده است و تمایلی  برای اکران فیلم در گروه مخاطب خاص یا هنر و تجربه ندارم.

این کارگردان سینما در مورد مدت زمان فیلم و تاریخ اکران اظهار داشت: زمان کلی فیلم 80 دقیقه است و طبق صحبت های انجام شده قرار است این کار خرداد ماه در گروه آزاد اکران شود.

وی در مورد تغییرات این فیلم نیز توضیح داد: این فیلم نسبت به نسخه به نمایش درآمده در جشنواره 5 دقیقه کوتاه شده است.

سعادت نیا تصریح کرد: مراحل فنی توسط «پرویز آبنار» در استودیو بدیع انجام شده و «ژرژ پطروسی» نیز دوبله این کار را انجام داده است.

بنابراین گزارش، داستان فیلم که مهدی هاشمی به عنوان بازیگر اصلی در آن نقش آفرینی می‌کند، درباره کاکازاد فروشنده دوره‌گرد نفت و بنزین است که در منطقه اربیل کردستان زندگی می‌کند. او که عاشق فیلم و سینماست به طور اتفاقی روزی در بازار کهنه فروشی یک آپارات سینما را دیده و خریداری می‌کند و ... .

طوفان ابوبکر، سیروان گلی، محمد کرامیانی، سیمر فاروق، خالد مولود (بازیگران ایرانی) و نارین اکرام، سویت لانه شیخ‌عمر، الکساندرا اولینیک و ... ( بازیگران خارجی)  این فیلم هستند.

عوامل ایرانی فیلم عبارتند از: جلال‌الدین ساعدپناه (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، نظام‌الدین کیایی (صدابردار)، مهدی ابراهیمی (نورپرداز)، رسول سید عربی (طراح گریم)، محمدرضا نجفی (مدیر تولید)، بهرام دانایی زادگان (مدیر تدارکات)، نوید سجادی حسینی (عکاس)، عظیم محمدی (جلوه‌های ویژه) و احمد سعیدی بخش (راننده سینه‌موبیل) و عوامل خارجی فیلم  گئورگی دازالف (مدیر فیلم‌برداری)، کمالف (دستیار فیلم بردار)، فایزولوآته‌اوف (دستیار فیلم بردار)، نعمت جورائف (طراح صحنه و لباس) و بختیار کاهاروف (دستیار صحنه) هستند.

«مصائب چارلی» در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در چهار رشته نامزد دریافت جایزه شد و دو دیپلم افتخار نیز از این جشنواره کسب کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.