جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

حقیقت بازداشت "مهرجویی" چه بود؟

داریوش مهرجویی*

ایسنا: داریوش مهرجویی ماجرای بازداشت‌ شدنش در فرودگاه دبی را قصد دارد بزودی روایت کند.

بنابراین گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این کارگردان سینما که به زودی فیلم «اشباح» را بر پرده سینماها خواهد داشت‌، در حال نگارش کتابی با نام دو خاطره و روایت است که یکی از خاطراتش به زمانی برمی‌گردد که به همراه ابراهیم حاتمی‌کیا و رضا میرکریمی در راه سفر به آکادمی (اسکار) بود.

او در این‌باره یادآور می‌شود: زمانی که در دبی از هواپیما پیاده شدیم و چمدان‌هایمان را گرفتیم یکی از ماموران از بین همه فقط مرا انتخاب کرد و پس از بازرسی چیزی گیر نیاوردند، جزء چند قرص ادالت کلد و آرامبخش که به خاطر همین‌ها پدر ما را تا صبح درآوردند و گفتند باید آزمایش بدهی.

وی ادامه داد: به این ترتیب نتیجه کار این شد که تا صبح آنجا بودیم و در این کتاب می‌خواهم خاطراتم مربوط به دستگیری به خاطر این چند قرص و تجربه بازداشتگاه در دبی را بنویسم.

داریوش مهرجویی که این مطالب را در گفت‌وگو با فریدون جیرانی در قالب برنامه «35» که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود‌، مطرح کرده است‌، همچنین گفت: خاطره دیگرم مربوط به پیش از رفتنم به پاریس است به ویژه زمانی که با غلامحسین ساعدی بودم.

او درباره چاپ این کتاب گفت: هنوز آن را به جایی برای انتشار نداده‌ام. اما کلا به خواندن کتاب علاقه دارم و شبی 200 صفحه کتاب می‌خوانم تا خوابم ببرد و از آخرین کتاب‌هایم که خوانده‌ام آثار "یوسا" و "موراکامی" هستند.

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه فیلم «12 سال بردگی» خوب بوده و از دیدن آن لذت برده است،‌گفت: «جاذبه» را هم دیده‌ام که فیلم بدی نبود اما برایم جای تعجب است که چطور صحنه‌های آن را گرفته‌اند و فکر می‌کنم پشت صحنه‌اش خیلی قشنگ باشد.

او همچنین در پاسخ به اینکه آیا قصد ندارد فیلمنامه‌هایی را که پیش از این نتوانسته بود‌، بسازد دوباره شروع کند،‌ گفت: سه فیلمنامه بود که امکان ساخت آنها فراهم نشد و نمی‌دانم در شرایط(مدیریتی) جدید می‌شود آنها را ساخت یا خیر؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.