یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰

از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛

پویانمایی‌های ایرانی در جشنواره فیلم شرقی ژنو نمایش داده می شود

کانون پرورش فکری کودکان*

سینماپرس: سه فیلم پویانمایی(انیمیشن) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش فیلم‌های کوتاه نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شرقی کشور سوییس به نمایش در آمد.

بر پایه این گزارش، در این جشنواره که طی روزهای ۱۵ تا ۲۴ فروردین ۹۳ در شهر ژنو برگزار شد پویانمایی‌های «روباهی که به‌دنبال صدا رفت» به کارگردانی فاطمه گودرزی، «باران شادی» به کارگردانی ناهید شمس‌دوست و «من خودم پیدا کردم» اثر بهزاد فراهت در بخش فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمد.

در این دوره از جشنواره نزدیک به ۱۰۰ فیلم با موضوع‌های متنوع از کشورهای مختلف حضور داشت که این آثار در ۶ بخش « مشرق‌زمین در تمام ابعادش»، « صداها و دیدگاه‌های زنان»، « صداها و دیدگاه‌های آمریکا»، « دیدگاه شرق، غرب و سوییس»، «مهاجرت و ادغام» و «جشنواره کودکان FI-FON-FAN » به نمایش گذاشته شد.

درعین حال به ۵ فیلم‌ برگزیده‌ی هر بخش جوایزی تعلق گرفت که نشان طلایی FIFONG به برگزیده اول و نشان نقره‌ایFIFONG  به برگزیده دوم در هربخش اهدا شد.

گفتنی است؛ این جشنواره به همت بخش فرهنگی شهر ژنو و با مشارکت سازمان‌هایی که در ترویج سینما، گفت‌وگوی تمدن‌ها و مشترکات فرهنگی فعالیت دارند و با هدف ایجاد درک صحیح از جامعه شرقی و رفع مانع‌های فرهنگی و تسهیل در ارتباط میان کشورها از طریق نمایش فیلم برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.