سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱

با گلایه از عدم حمایتهای مالی

آشتیانی‌پور: دلیلی برای اثبات خودم جهت ساخت فیلم دفاع مقدسی«بوی قیر داغ» نمی‌بینم

علی آشتیانی پور *

سینماپرس: علی آشتیانی‌پور تهیه کننده صبح امروز گفت: برای ورود به عرصه دفاع مقدس بعد از این همه سال فعالیت دلیلی برای اثبات خودم جهت ساخت «بوی قیر داغ» و جلب حمایت نمی‌بینم.

بنابراین گزارش، این تهیه کننده درباره تولید فیلم «بوی قیر داغ» به سینماپرس گفت: درباره این فیلم دچار شرایط خاصی شدیم و علی رغم اینکه فیلم ارزشی و درباره دفاع مقدس است، فکر می کردیم می توانست فیلم سرآمدی باشد اما هنوز هیچ گونه حمایت جدی ندیدیم و باید در نهایت ببینیم که میل به ساخت فیلم خوب وجود دارد یا خیر.

وی افزود: وقتی ما گمان می کنیم که ساخت فیلم با مضمون دفاع مقدس برای برخی سازمان‌ها مثل انجمن سینمای دفاع مقدس، ارشاد و فارابی هدف است، توقع می‌رود برای ساخت این فیلم ها حمایت صورت گیرد ولی انتظار نداریم که خانه شخصی‌مان را بفروشیم تا فیلم فرهنگی بسازیم!

وی تصریح کرد: تاکنون برای ساخت «بوی قیر داغ» هیچ اقدامی برای حمایت ندیدیم و بزودی تماس جدی با محمدرضا شرف الدین مسئول انجمن سینمای دفاع مقدس خواهم داشت اما تصورم براین بود که از بخش های دیگر کمک های قابل تاملی را دریافت میکنم.

تهیه کننده «نقاب» خاطرنشان کرد: وظیفه انجمن سینمای دفاع مقدس است که وقتی متوجه صادر شدن پروانه ساخت فیلمی با موضوع دفاع مقدس می شود برای تولید آن پیش قدم شود. برای ساخت فیلم وظیفه من تا حدودی اجازه می‌دهد ولی زمانی که با عدم تمایل برای ساخت مواجه شوم از ساخت آن صرف نظر می‌کنم.

آشتیانی پور با بیان اینکه در بازنویسی «بوی قیر داغ» بار ارزشی آن افزایش پیدا کرده است خاطرنشان کرد: با این وضعیت به این نتیجه رسیده‌ام که فیلم را براساس بضاعت فردی خودم تولید کنم نه بیشتر. به نظرم کارکردن در عرصه دفاع مقدس به شدت سخت شده است.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه بازنویسی «بوی قیر داغ» انجام شده است اظهار داشت: این فیلم براساس یک مستند واقعی نوشته شده است که در آن یک نسل کشی اتفاق افتاد و اگر بدان نپردازیم قطعا از سوی دیگران مصادره خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.