دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

در گفتگو با سینماپرس؛

پورصمدی: فیلمبرداری «ارغوان» با نگاه کلاسیک‌تری صورت گرفت/آغاز فیلمبرداری فیلم جلیلوند ۲۲ اردیبهشت

مرتضی پورصمدی*

سینماپرس: مرتضی پورصمدی قرار است به زودی فیلمبرداری فیلم جدید وحید جلیلوند را آغاز کند و از فیلمبرداری «ارغوان» به خاطر نگاه متعارف این زوج سینمایی بسیار راضی است.

بنابراین گزارش، فیلمبردار قدیمی سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های خود اظهار داشت: من این کار را دوست داشتم چون این زوج نگاه کلاسیک تری به موضوع داشتند و شاهد فضاهای معقول و معمول تری در کار بودیم و می توان گفت «ارغوان» اوج پختگی این دو کارگردان است. از نظر ژانر نیز در این فیلم شاهد داستان ملودرامی هستیم که روابط شیرینی را رقم می زند.

پورصمدی یادآور شد: فیلمبرداری «ارغوان» با نگاهی کلاسیک به فیلمبرداری سینما انجام شد و قالب های کلاسیک تری را از جمله قاب بندی مد نظر قرار دادم و این کار نسبت به «شبانه» و «شبانه روز » که به نظر من فاقد یک وحدت و انسجام لازم بود بسیار منسجم تر درآمده است.

فیلمبردار «چهارشنبه سوری» گفت: مشغول مطالعه فیلمنامه «چهارشنبه ۱۹ آبان» بودم که قرار است وحید جلیلوند کارگردانی این کار را بر عهده داشته باشد. احتمالا این کار ۲۲ این ماه  کلید خورد. در مهر ماه نیز چند پیشنهاد دارم که در دست بررسی فیلمنامه های آن هستم.

قبل از عید فیلم های سینمایی «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی و «متل قو» به کارگردانی فرشید نوابی را کار کردم و این کارها در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا نکرد. بعد از آن فیلم سینمایی «ارغوان» را به کارگردانی مشترک کیوان علیمحمدی و امید بنکدار کار کردیم.

مرتضی پورصمدی در پایان این گفت وگو مورد معیار خود برای انتخاب یک کار گفت: طبیعی است که جدی ترین شاخص برای سنجش عیار یک کار فیلمنامه آن باشد که تکلیف را مشخص می کند جنس کار چیست و آیا می توان فیلم را دوست داشته یا خیر.


بنابراین گزارش،  فیلم های طبقه سوم، دوزخ، برزخ ، بهشت، شبانه روز، یک گزارش واقعی، آتش سبز، دایره زنگی، اقلیما، شبانه، گیلانه، ترانه کوچک من و ... در کارنامه فیلمبرداری مرتضی پورصمدی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.