دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

با امضای تفاهم‌نامه‌ای؛

هنرمندان بیمه تکمیلی می‌شوند

تفاهم نامه

سینماپرس: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان خبر داد که بر اساس آن همه هنرمندان به صورت یکسان بیمه تکمیلی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ در نشست روز یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه میان علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامرضا خلیل ارجمندی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان، تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که بر اساس آن مقرر شد از توان مالی و اعتباری صندوق مذکور برای بهره‌ّبرداری، طراحی، برنامه‌ریزی، ساخت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور استفاده شود.

علی مرادخانی درباره نتایج و دست‌آوردهای این تفاهم‌نامه گفت: «این موسسه هنرمندان را به صورت یکسان بیمه تکمیلی می‌کند. نحوه و شرایط این بیمه طبق ساز و کار این موسسه است. تنها اصل ما ادامه ارتباط بیمه‌ای هنرمندان و احیای بیمه تکمیلی آن‌هاست.»

او در ارتباط با شناسایی هنرمندان واقعی ثبت شده در فهرست بیمه‌ای صندوق بیمه هنرمندان گفت: «مجموعه‌ای از فهرست بیمه در این زمینه وجود دارد که نمی‌دانیم تمامی این اسامی هنرمند هستند یا نه. تایید این اسامی با نظر صنوف خواهد بود و چنان‌چه این صنوف اسامی هنرمندان را تایید کنند فهرست به بیمه اعلام می‌شود.»

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سایر مفاد این تفاهم‌نامه نیز گفت: «این تفاهم‌نامه در ادامه توجه به موضوع اقتصاد هنر است که از آغاز به کار دولت جدید مطرح کردیم. در این چند ماه بسیاری از راه‌های خروج از روند صرف مدیریت هزینه را بررسی کردیم تا بتوانیم شرایط را برای ورود به عرصه‌های جدیدی از حوزه اقتصاد در هنر فراهم کنیم. در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای را با صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان امضا کردیم. این موسسه اعتباری پروژه‌های مالی را برای ما سامان‌دهی می‌کند. نحوه همکاری با این موسسه هم در ادامه سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تبدیل امکانات بالقوه به امکانات بالفعل است. بر اساس این تفاهم‌نامه امکانات اولیه خام ما مانند زمین و ساختمان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و این موسسه نیز امکانات خود را مانند خدمات مهندسی در اختیار ما قرار می‌دهد. به طور نمونه در ساخت مجموعه مرکز هنر یا آرت سنتر، این شرکت خدمات مهندسی و ساخت را ارایه می‌کند و همچنین بررسی مکانیزم‌های مالی و اقتصادی پروژه هم بر عهده آن‌ها است.»

برچسب‌ها

نظرات

  • رضا ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۲:۴۵
    0 0
    از سینما که شغلی برایمان باقی نمانده دلمان به همین بیمه و تکمیل آن خوش است .... وگرنه سفره کار برای از ما بهتران چیده شده است نه ما ...!!!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.