سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹

گفت و گوی کارگردان«خرس» با سینماپرس

فیلم خسرو معصومی درباره زندگی یک مرجع تقلید چرا متوقف شد؟

خسرو معصومی*

سینماپرس: خسرو معصومی گفت: ساخت فیلم در مورد مرحوم آیت الله العظمی کوهستانی متوقف شد.

بنابراین گزارش، خسرو معصومی کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های خود اظهار داشت: قرار بود فیلم سینمایی «روی ماه خداوند را ببوس» را با محوریت زندگی مرحوم آیت الله العظمی کوهستانی از مراجع تقلید استان مازندران کار کنیم.

وی ادامه داد:  توافقات ابتدایی با فرزند ایشان انجام شده بود اما در آخرین جلسه فرزند آیت الله کوهستانی به ناگاه گفتند که نتیجه استخاره برای ساخت کار خوب در نیامده و کل زحمات ما به هدر رفت. هر چه اصرار برای ساخت کار داشتیم نتیجه نداد و وی گفت که کارهای قبلی در این زمینه خیلی خوب درنیامده است.

وی گفت: فیلمنامه اصلی این کار را حسین مهکام نوشت و به دلیل اینکه من به بافت شمال کشور اشراف کامل دارم و دستی هم به فیلمنامه داشتم، سعی کردم فیلمنامه این کار را با جغرافیای شمال و آن منطقه خاص کشور منطبق کنم.

معصومی تصریح کرد: جالب این است که ما تمام  کارهای تولید و پیش تولید کار را هم انجام دادیم ، حتی با حسین محجوب برای بازی در نقش شهید آیت الله کوهستانی  به توافق نهایی هم رسیدیم و منابع مالی کار را هم از حوزه هنری ساری گرفتیم اما به نتیجه نهایی نرسیدیم.

کارگردان «خرس» توضیح داد:  قرار بود ما این فیلم را در منزل آیت الله کوهستانی فیلمبرداری کنیم و خیلی دوست نداشتیم که خانه ای را در اختیار بگیریم و آن  را بازسازی کنیم.

بنابراین گزارش، آیت‌الله کوهستانی از اهالی روستای کوسان از توابع بهشهر ِمازندران بود و سال 1275 شمسی به دنیا آمد. وی تحصیلات علمی را نزد اساتید مشهد و نجف گذراند، آیت ‌الله کوهستانی در سال 1341 درگذشت، آرامگاه او در حرم امام رضا (ع) است.

معصومی در بخش دیگری از گفتگوی خود اظهار داشت: فیلم سینمایی «تابو» را با بازی الناز شاکردوست در بهشهر و شمال کشور ساختیم که هم اکنون نیما حسندوست در حال سینک صدای آن است و 15 روز دیگر مونتاژ کار توسط حسن حسندوست آغاز خواهد شد.

کارگردان «جایی در دور دست» توضیح داد: تمام تلاشمان این است که این فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانیم.

بنابراین گزارش، فیلمهای «تابو»، «خرس»، «باد در علفزار می پیچد»، «جایی در دوردست»، «رسم عاشق کشی»، «پر پرواز»، «دلباخته»، «سفر شبانه»، «آقای بخشدار»، «دوران سربی» و «ملاقات» در کارنامه فیلمسازی خسرو معصومی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.