سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲

اثرات مثبت و منفی پخش فوتبال در سینماها/8

معصومی: پخش فوتبال در سینما کمکی به سینما رفتن مردم و رشد فرهنگی آنها نخواهد کرد

خسرو معصومی*

سینماپرس: خسرو معصومی کارگردان سینما صبح امروز ۲۳ اردیبهشت گفت: اگر قرار است کار فرهنگی صورت گیرد علاجش نمایش فوتبال در سینماها نیست. زیرا کمکی به سینما رفتن مردم و ارتقاء و رشد فرهنگ آنها نخواهد کرد.

بنابراین گزارش، این کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس پیرامون اثرات مثبت و منفی پخش فوتبال در سینماها گفت: مخالف پخش فوتبال در سینماها هستم. احساس می کنم نمایش فوتبال در سالن های سینما  هیچ سنخیتی ندارد، خوب فوتبال های جام جهانی را می توان در تلویزیون هم مشاهده کرد. من شخصاً معتقدم قداست ها باید حفظ شود.

کارگردان «خرس» توضیح داد: من خودم بازی ایران و استرالیا را در سینمای یکی از شهرستان ها دیدم، قبول دارم تماشای فوتبال در سینماها هیجان زیادی دارد اما به نظر من هر موضوعی جایگاهی را دارد و کشیدن مردم به سینماها را برای تماشای فوتبال را شخصاً نمی پسندم.

کارگردان «رسم عاشق کشی» یادآور شد: علاوه بر این وقتی مردم در سالن های سینما برای تماشای فوتبال می نشینند، کنترلشان سخت تر می شود و برای تخلیه انرژی هم حرف های رکیک و ناشایستی می زنند و اتفاقاتی رخ می دهد که در شأن مردم ما نیست.

کارگردان «باد در علفزار می پیچد» تصریح کرد: سالن سینما مکان نمایش فیلم است و هر مکان نمایشی کارکرد خاص خود را دارد همچنان که نمی پسندم در مسجد فیلم سینمایی پخش شود. این کار نمی تواند سهمی در کمک به سینماهای کشور داشته باشد.

کارگردان «جایی در دوردست» تصریح کرد: از طرف دیگر سینمادارها بعد از اتمام این طرح به فروش خوبی دست پیدا می کنند و فیلم های اکران هم در نهایت  متضرر خواهند شد. درست است که سینماداران از این ضررها با نمایش بیرون می آیند اما در نهایت تهیه کنندگان و فیلمسازان ضرر می کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.