یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶

روزهای پرکار یک آهنگساز؛

امیر توسلی: موسیقی فیلم‌های «جاده قدیم»، «دریا و ماهی پرنده»، «دولت مخفی» و «معراجی‌ها» را در دست ساخت دارم

امیر توسلی

سینماپرس: امیر توسلی سازنده موسیقی صبح امروز ۲۱ اردیبهشت گفت: روزهای پرکاری را سپری می کنم و موسیقی فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده»، هم به لحاظ فضا و نوع کار یکی از متفاوت ترین کارهای من در عرصه موسیقی متن فیلم است.

بنابراین گزارش، این آهنگساز در مورد فعالیت های خود به سینماپرس گفت: همزمان با ساخت موسیقی فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» ساخته مهرداد غفارزاده، مشغول ساخت موسیقی سریال «جاده قدیم» به کارگردانی بهرام بهرامیان برای پخش در ماه مبارک رمضان هستم.

توسلی یادآور شد: همچنین موسیقی سریال های «دولت مخفی» ساخته راما قویدل و «معراجی ها» ساخته مسعود ده نمکی را نیز بر عهده دارم.

وی در ادامه در مورد حال و هوای موسیقی «دریا و ماهی پرنده» اظهار داشت: با حال و هوایی که فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» دارد. موسیقی آن نیز فضای متفاوتی پیدا کرده است، فضای فیلم در میان کارهایی که ساخته می شود فضای بکر و تازه ای دارد، پایان فیلم به یک شاعرانگی محض می رسد و همه این ها باعث شده که موسیقی فیلم هم حال و هوای دیگری داشته باشد.

توسلی تصریح کرد: اظهار نظر در مورد موسیقی یک فیلم به دلیل انتزاعی بودن موسیقی یک کار نشدنی است. موسیقی این فیلم افکتیو و مینی مال است و فرم تکرار شونده دارد و یک ملودی به صورت دورانی با حالت های مختلف تکرار می شود. در این فیلم موسیقی به هیچ عنوان سوار بر فیلم نیست. لحظه های خاص فیلم را برجسته کرده و به آن حس ویژه ای داده است. تلاش کردم موسیقی در اتمسفر فیلم تنیده شود که اصلا شنیده نشود، گویی فیلم موسیقی ندارد.

بنابراین گزارش، امیر توسلی در کارنامه خود ساخت موسیقی مجموعه های تلویزیونی چون «مختارنامه»، «یلدا»، «شمس العماره» و... و فیلم های سینمایی چون «يک عاشقانه ساده»، «محاکمه»، «مکس»، «کافه ستاره» و... را دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.