چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

برنامه ای در فرهنگسرای اسوه

سهرابی: پرورش فیلمسازان ارزشی هدف اصلی برنامه« سینما روایت» است

روح الله سهرابی*

سینماپرس: روح‌الله سهرابی قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: به همت انجمن سینمای دفاع مقدس در تدارک برنامه‌ای با عنوان «سینما روایت» هستیم که محفلی با هدف ایجاد پاتوق فرهنگی برای اهالی فرهنگ و سینما با موضوع مقاومت و پرورش فیلمسازان ارزشی شکل بگیرد.

بر اساس این گزارش، سهرابی با اشاره به این که اولین جلسه سینما روایت یکشنبه هفته آینده در فرهنگسرای اسوه خواهد بود به سینماپرس گفت: در این پاتوق طیف‌هایی می توانند حضور داشته باشند که جاهای دیگر را در شان خود نمی‌بینند و موضوع آن مقاومت و پایداری خواهد بود که به طور مرتب هر یکشنبه در فرهنگسرای اسوه برگزار خواهد شد.

کارگردان «خاکستر و برف» خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ها از اهالی سینما، منتقدان و مخاطبان مورد علاقه این آثار دعوت خواهیم کرد و آثار این برنامه محدود به سینمای داستانی بلند نخواهد بود بلکه ترکیبی از قالب‌های مختلف را خواهیم داشت که می توان به سینمای داستانی، مستند، کوتاه و انیمیشن اشاره کرد که مطابق با ضرورت زمانی بتوانیم اثری را مطابق با تاریخ خودش نمایش دهیم و ترجیح مان هم این است که عوامل خود فیلم هم حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه چند هدف موازی برای «سینما روایت» درنظر گرفتیم گفت: تلاش می کنیم کسانی که از ساخت فیلم های ارزشی دورمانده‌اند را با بحث و گفتگو یا با نمایش برخی از آثاری که فرصت دیده شدن را بدست نیاوردند به نتیجه مطلوب برسانیم. اگر خروجی این جلسات منجر به پرورش چند فیلمساز خوب شود که دارای خط فکری ارزشی باشند و تبدیل به موج شود، آنگاه به برخی از اهداف‌مان خواهیم رسید.

سهرابی در پایان خاطرنشان کرد: قصد ما برگزاری اکران‌های خصوصی مطابق با دیدگاه‌های خودمان است که می‌توان آنرا با برخی برنامه های دیگر مشابه هم مقایسه کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.