یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

توزیع فیلم سینمایی در شبکه نمایش خانگی؛

کارگردان فیلم سینمایی «فصل انار»: علی سرتیپی اسمی تهیه کننده بود تا بتوانیم مجوز بگیریم!

فیلم سینمایی فصل انار

سینماپرس: محسن شرفی‌نیا کارگردان فیلم سینمایی «فصل انار» گفت: «علی سرتیپی فقط به صورت اسمی تهیه کننده این فیلم است و سرمایه گذار خودم بودم.»

بر اساس این گزارش شرفی نیا در گفت و گو با خبرنگار بخش نمایش خانگی سینماپرس در خصوص تهیه کننده تنها فیلم خود بیان کرد: «به این دلیل که این فیلم نخستین فعالیت سینمایی من بود آقای سرتیپی پذیرفتند که نامشان به عنوان تهیه کننده بر روی این فیلم باشد تا ما بتوانیم مجوز ساخت بگیریم.»

این کارگردان گفت: «این فیلم از ابتدا پروانه نمایش ویدئویی داشت ام ما امیدور بودیم که بتوانیم آن را در سینماها اکران کنیم.»

وی در همین زمینه اضافه کرد: «مسئولین بر این باور بودند که این دسته از فیلم ها در سینماها فروش نمی کند از این رو کسی زیر بار اکران آن نرفت.»

وی ادامه داد: «این فیلم توسط موسسه هنر اول و موسسه فیلمسازان منتشر شده است و در هفته جاری وارد شبکه نمایش خانگی می شود. برای فیلم پشت صحنه هم در نظر گرفته بودیم اما متاسفانه حواسشان نبوده و منتشر نکرده اند.»

گفتنی است؛ فیلم سینمایی «فصل انار» از جشنواره فیلم ایرانی تورنتو سه جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و دیپلم افتخر بازیگر زن را دریافت کرده است.

فیلمبرداری این فیلم در یزد انجام شده و ۲۰ درصد از کار در روستاهای ییلاقی یزد صورت گرفته است. «فصل انار»‌ برگرفته از فیلمی کوتاه به کارگردانی شرفی‌نیا است که سه سال پیش ساخته شد.

در خلاصه داستان «فصل انار» آمده است: «رضا معلولی است که قصد ازدواج با دخترخاله معلول خود را دارد ولی به خاطر مخالفت پدرش که اخیرا از دنیا رفته نمی‌تواند رضایت مادربزرگش را که تنها ولی اوست، جلب کند. رضا با دختری سالم آشنا می‌شود و...

لیست کامل عوامل این فیلم عبارت است از تهیه‌کننده: علی سرتیپی، نویسنده و کارگردان: محسن شرفی‌نیا،‌ مجری طرح: نگار اسکندرفر، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، صدابردار: طاهر پیشوایی، مدیر تولید: علی حماسی، مدیر تدارکات: محمد عباسیان،‌ دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: امیرحسین ضیاء، گریم: کامران علی‌حسینی و ریحانه عادل‌نژاد، منشی صحنه: لادن رحمتی، طراح صحنه: محسن افزونی، طراح لباس: مهسا امینی‌شکیب، دستیار صدا: علی عبدالحسینی، دستیار صحنه: علی دهقانی،‌ دستیار اول فیلمبردار: احسان رفیعی‌جم، دستیار دوم فیلمبردار: عباس رضوانی، بازیگر نقش اول: سیدجلیل میرطبایی، بازیگران: محمدرضا فروتن، ماه‌چهره خلیلی، شقایق فراهانی، امید روحانی، میثاق زارع و لادن رحمتی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.