شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸

گزارش سینماپرس از همایش پیامبر اعظم(ص)؛

طالب‌زاده: مصطفی عقاد به عدم شناخت هالیوود از اسلام آگاه بود/ باید مقابل اسلام هراسی و ایران گریزی عکس‌العمل نشان داد

نادر طالب زاده در همایش پیامبر اعظم(ص)

سینماپرس:نادر طالب زاده عصر امروز سوم خرداد در همایش پیامبر اعظم گفت: مصطفی عقاد کارگردان محمد رسول الله(ص) را در تهران ملاقات کردم.او گفت در هالیوود هیچ شناخت روشنی نسبت به دین اسلام وجود ندارد.

بنا بر این گزارش،همایش پیامبر اعظم(ص) عصر امروز از ساعت 16 با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید در هتل لاله برگزار شد.

پس از سخنرانی چند مهمان خارجی در این نشست نوبت به نادر طالب زاده،مستند ساز کشورمان رسید.

مجری برنامه راز که به زبان انگلیسی برای حضار در این همایش سخن میگفت اظهار داشت: من در طول بیست و پنج سال در کنفرانس و گفتگو بین مسلمانان و مسیحیان شرکت کرده‌ام اما در رابطه با افق نو با موانعی مواجه شدیم که نتوانستیم از دوستان دعوت کرده و گردهمایی دور هم داشته باشیم تا بتوانیم تبادل اطلاعات میان همدیگر داشته باشیم.

طالب زاده تصریح کرد: من می‌دانم در حال حاضر به ویژه بعد از واقعه 11 سپتامبر دنیا تغییر کرده است،این تغییرات در چهار یا پنج سال گذشته رشد و نمو بیشتری داشته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اسلام هراسی  و اهانت به پیامبر(ص) که شاهد آن هستیم دیگر قدیمی شده است.البته این موضوعات کاملا جدی است و برگزاری چنین کنفرانس‌هایی عکس‌العمل‌های خوبی در برابر این کارها خواهد بود اما ما نباید به این حرکت‌ها اکتفا کنیم و باید سعی کنیم تا در ادامه آثار مناسبی در این زمینه تولید شود البته گاهی در رابطه با کنفرانس‌ها با سازمان و وزارتخانه‌ها اختلاف پیدا‌ می کنیم.

طالب‌زاده یادآور شد: 35 سال پیش فیلمی درباره پیامبر(ص) توسط مصطفی عقاد ساخته شد که سازنده‌اش بیان داشت که هدف من از ساخت این فیلم آشنا کردن دنیای غرب با اسلام و پیامبر(ص) بوده است، من کارگردان فیلم محمد رسول الله(ص) را در تهران ملاقات کردم او بیان داشت من زمانی که در هالیوود بودم،متوجه شدم که هیچ کس در خصوص اسلام چیزی نمی‌داند او برای شناساندن پیامبر(ص) این فیلم را ساخت و اکنون نیز مجید مجیدی کارگردان خوب کشورمان در حال فعالیت در این زمینه است.

این مستند ساز در ادامه با بیان این که سال‌ها از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌گذرد و ایران ثابت کرده است که یک تهدید برای صلح جهانی نیست گفت: باید مقابل اسلام‌هراسی و ایران‌گریزی ایستاد و عکس‌العمل‌ نشان داد.نباید این قبیل امورهم توسط دولت و وزارتخانه انجام شود گاهی ما در این موارد با بعضی مسئولین تضاد  ایدئولوژی داشته‌ایم در حالی که ما از جنس مستقل بوده و سیاسی نیستیم.

وی در ادامه سخنان خود در همایش پیامبر اعظم تصریح کرد: ما باید اسلام‌ستیزی را معکوس کنیم هیچ کس نباید اتحاد بین مسلمانان را از بین ببرد از طرفی اسلام و مسیحیت نیز در یک مسیر هستند، ما وارد دوره جدیدی شده‌ایم که در این دوره دشمن می تواند بر ضد اسلام با سرعت دشمن‌سازی کند اما ما باید پول و زمان هزینه کنیم تا بتوانیم این روند را تغییر دهیم.

نادر طالب زاده در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: در دنیای امروز ما می‌توانیم انجیل بارنابا را برملا کنیم اما سکوت کرده‌ایم چرا دولت ترکیه در رابطه با انجیل قدیمی که پیدا شده صحبت نمی‌کند و حتی یک نسخه کپی شده آن را فقط5/14 میلیون پوند می‌فروشد، من بیان می‌دارم که در موزه آنکارا انجیلی وجود دارد که بسیار قدیمی است و قدمت زیادی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.