یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸

توزیع در شبکه نمایش خانگی؛

مجموعه «پایتخت ۳» بار دیگر مهمان خانه‌ها می‌شود

پشت صحنه سریال پایتخت 3

سینماپرس: مجموعه «پایتخت ۳» به کارگردانی سیروس مقدم که در ایام نوروز سال ۱۳۹۳ از شبکه یک سیما پخش می شد وارد شبکه نمایش خانگی می شود.

به گزارش خبرنگار بخش نمایش خانگی سینماپرس، مجموعه طنز «پایتخت ۳» توسط موسسه رسانه های تصویری تکثیر و روز سه شنبه؛ ششم خرداد ماه مصادف با عید مبعث در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

مجموعه پایتخت که از نوروز سال ۱۳۹۰ برای شبکه یک سیما توسط سیروس مقدم ساخته شد با استقبال بی نظیری که داشت سری دوم و سوم این مجموعه نیز برای ایام نوروز سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ ساخته شد.

سری اول این مجموعه ماجرای خانواده‌ای را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرند از علی‌آباد به تهران کوچ کنند و هنگام ورود به پایتخت با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

محسن تنابنده در نقش نقی معمولی/ علی‌رضا خمسه در نقش پنج‌علی معمولی، پدر نقی/ ریما رامین‌فر در نقش هما، همسر نقی/ سارا و نیکا فرقانی اصل در نقش سارا و نیکا معمولی، دخترهای دوقلوی نقی/ احمد مهران‌فر در نقش ارسطو عامل، پسرخاله و دوست نقی بوده اند.

سیروس مقدم در سال ۱۳۹۲ تصمیم گرفت تا سری دوم این مجموعه را نیز با همان بازیگران و عوامل تولید کند. مقدم در یکی از مصاحبه های خود در خصوص ساخت سری دوم این مجموعه عنوان کرده است: «دو سال پیش از شروع کار با تنابنده در حاشیه جاده بابل به انبوهی از گنبد و گلدسته برخوردیم که نور خورشید تلألو زیبایی به آن داده بود. این تصویر ما را سحر کرد و ایده قسمت دوم پایتخت از همانجا ایجاد شد.»

داستان سریال «پایتخت ۲» از جایی آغاز می‌شود که: «ارسطو» کامیون خودش را که پس از یک تصادف شدید آسیب دیده تعمیر می‌کند و طبق رسم و رسوم مردم «شمال» باید برای این کامیون یک «خروس سیاه» کشته شود. ارسطو به دنبال خرید خروس سیاه می‌رود، اما خروسی پیدا نمی‌کند... در ادامه نقی قرار است یک گنبد و دو گلدسته را از مازندران به تهران و به روستایی در قشم ببرد. این گنبد و گلدسته‌ها به سفارش یکی از اهالی قشم ساخته شده و باید تا آنجا حمل شود، در این سفر بار دیگر این خانواده همراه می‌شوند و در طول مسیر هر بار که این کامیون به شهری می‌رسد، مردم شهر به استقبال و زیارت این کامیون می‌آیند که حامل این گلدسته و مناره‌ها و نیز نقی، ارسطو و پنجعلی است...

محسن تنابنده/ ریما رامین‌فر/ علیرضا خمسه/ احمد مهرانفر/ مهران احمدی/ لیندا کیانی/ هومن حاجی عبداللهی/ امیر جعفری/ نسرین نصرتی/ پروین میکده/ سارافرقانی اصل/ نیکا فرقانی اصل بازیگران مجموعه «پایتخت ۳» بوده اند.

همچنین سیروس مقدم در اواخر سال ۱۳۹۲ تصمیم بر ساخت سری سوم این مجموعه گرفت که در ایام نوروز ۱۳۹۳ از شبکه یک سیما پخش شد. فیلمنامه سریال پایتخت ۳ به سرپرستی محسن تنابنده نوشته شده و بیشتر محتوای کمدی داشت.

در خلاصه داستان «پایتخت ۳» آمده است: در شب عروسی ارسطو، حادثه‌ای روی می‌دهد که باعث می‌شود نقی که از چند ماه قبل بیکار است، پریشان و افسرده شود. او با تشویق خانواده‌اش به ورزش کشتی که در جوانی به آن مشغول بوده روی می‌آورد و پا در مسابقات کشتی پیشکسوتان می‌گذارد، اما در این مسابقات ناکام می‌ماند. شکست نقی در مسابقات کشتی و ماجرای مجروح شدن شوهرخواهر نقی در حین انجام وظیفه و از طرفی ازدواج ارسطو (پسرخاله نقی)، نقی و خانواده‌اش را وارد ماجراهایی تازه‌تر می‌کند...

محسن تنابنده (نقی)/ ریما رامین‌فر (هما و همسر نقی)/ علیرضا خمسه (بابا پنجعلی)/ احمد مهرانفر (ارسطو)/ مهران احمدی (بهبود و شوهرخواهر نقی)/ منگ هان ژانگ (چو چانگ و همسر ارسطو)/ هومن حاجی عبداللهی (رحمت)/ هدایت هاشمی (اوس موسی)/ امیر جعفری/ نسرین نصرتی (فهیمه و خواهر نقی)/ سارا فرقانی اصل سارا (دختر نقی)/ نیکا فرقانی اصل نیکا (دختر نقی) بازیگران «پایتخت ۳» بوده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.