سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱

اردیبهشت و خرداد با کارتون های داخلی و خارجی

از شکرستان تا داستان اسباب بازی ۴ / تازه های انیمیشن در شبکه نمایش خانگی

انیمیشن داستان اسباب بازی و شکرستان

سینماپرس: در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری بیش از شش انیمیشنداخلی و خارجی از جمله انیمیشن داستان اسباب بازی و کلاه قرمزی ۹۳ در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار بخش انیمیشن سینماپرس در ماه های اردیبهشت و خرداد سال جاری، شش اثر انیمیشن ایرانی و خارجی وارد شبکه نمایش خانگی شده است:

پوستر انیمیشن

میکی موس (مسابقه ماشین سواری)

میکی‌ماوس شخصیت کارتونی و برنده جایزه اسکار که توسط شرکت والت دیزنی تولید شده است. خالق این شخصیت حیوانی (یک موش) خود والت دیسنی بود، که نقش صدای او را نیز ابتدا خودش ایفا می‌کرد.

میکی‌ماوس سال ۱۹۲۸ خلق شد و تا سال ۱۹۴۶، والت دیسنی صدای او را در می‌آورد. پس از دیسنی به ترتیب جیم ماکدانلد و وین آلوین به ترتیب نقش صدای میکی ماوس را به عهده گرفتند. این شخصیت یکی از محبوب ترین شخصیت های کارتونی است.

شاید کمتر کسی باشد که شخصیت دوست داشتنی میکی ماوس را نشناسد . میکی ماوس از ارکان اصلی در انیمیشن های کلاسیک دیزنی به حساب می آید . این موش زبل در گذشته باعث ترقی و پیشرفت کمپانی بزرگ دیزنی شده ایت . در سال ۲۰۱۳ این کمپانی تصمیم به ساخت انیمیشن سریالی دیگری از میکی ماوس گرفت تا خاطرات را دوباره زنده کند. این انیمیشن شخصیت هایی چون: میکی ماوس، مینی ماوس، دونالد داک، دیزی داک، گوفی، پلوتو و … را در بر دارد. امید است از دانلود فصل اول انیمیشن میکی ماوس Mickey Mouse ۲۰۱۳ لذت کافی ببرید…

اکنون موسسه «پارسیان» قسمت (مسابقه ماشین سواری) این انیمیشن را در شبکه نمایش خانگی توزیع کرده است.

پوستر انیمیشن

شکرستان (قسمت پنجم)

شکرستان یک مجموعه پویانمایی تلویزیونی ایرانی است که ساختهٔ شرکت RPCA  است و تا به اکنون ۱۰۸ قسمت آن تولید و از برنامه کودک و نوجوان شبکهٔ ۲ سیمای ایران پخش می‌شود. این مجموعه با روش «کات اوت» یا بریده مقوا ساخته شده و استقبال زیادی از آن شده‌است. قسمت‌هایی از این مجموعه در جشنواره‌های خارجی از جمله جشنوارهٔ چانگوی چین، جشنوارهٔ جیفونی ایتالیا و جشنوارهٔ فیلم کودک هند نمایش یافته‌است. شکرستان در سال ۱۳۸۷ برندهٔ جایزهٔ بهترین پویانمایی سال در جشن خانه سینما شد. در جشنوارهٔ جام جم سال ۱۳۹۰ هم شکرستان در ۸ بخش نامزد دریافت جایزه شد و برندهٔ بهترین کارگردانی پویانمایی شد.

شکرستان با بیش از ۱۸۰ شخصیت همهٔ داستان‌های این سریال در یک شهر قدیمی و خیالی روی می‌دهد. هر قسمت داستانی مجزا دارد که مردم شکرستان بنا به نیازهای دراماتیک هر قصه، در هر قسمت نقشی متفاوت برعهده می‌گیرند و داستان را رقم می‌زنند. قصه‌ها پس از ۸ ماه تحقیق و توسعه بر اساس داستان‌ها، ضرب المثل‌ها و قصه‌های قدیمی و عامیانهٔ ایرانی-شرقی انتخاب و سپس با رویکردی مدرن و به روز به رشتهٔ تحریر در آمده‌اند. در این شهر قدیمی و داستانی، هیچ کس در جایگاه خود نیست و تلاش شده تا با دفورماسیون تصویری و دراماتیک، شیوه‌ای اتخاذ شود که کوچک و بزرگ پس از خندیدن به طنز داستان‌ها، عمیقا به فکر فرو روند و آینهٔ رفتارهای اجتماعی و فرهنگی خود را بازنگری کنند.

اکنون قسمت پنجم این انیمیشن توسط موسسه رسانه های تصویری از ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ وارد شبکه نمایش خانگی شده است.

پوستر انیمیشن

داستان اسباب بازی ۴

داستان اسباب بازی(به انگلیسی: Toy Story) به کارگردانی جان لستر اولین انیمیشن بلند کامپیوتری والت دیزنی است که در سال ۱۹۹۵ ساخته شد و یکی از تحسین شده‌ترین و پرطرفدارترین انیمیشن‌های جهان است. به دنبال استقبال زیاد از این فیلم، دنباله آن با نام داستان اسباب بازی ۲ در سال ۱۹۹۹ ساخته شد و داستان اسباب بازی ۳ نیز در سال ۲۰۱۰ اکران شد.

"اندی" پسر بچه‌ای شش ساله است که اسباب بازی‌هایش را خیلی دوست دارد. اما دانستن این موضوع که اسباب بازی‌ها زنده می‌شوند کمی عجیب به‌نظر می‌رسد."وودی"، گاو چرانی قدیمی و اسباب بازی مورد علاقهٔ "اندی"، رهبر تمامی اسباب بازی‌ها در اتاق "اندی" است. دوستان "وودی" یک دایناسور، خوک، سگ و سیب زمینی هستند. "اندی" در جشن تولدش، تکاوری فضایی به نام "باز لایت یر" هدیه می‌گیرد و این اسباب بازی جدید جای "وودی" را تا حدی تنگ می‌کند. حس حسادت "وودی" منجر به چشم و هم‌چشمی می‌شود. طی بروز اتفاقاتی "وودی" و "باز" سر از خانهٔ پسر همسایه، "سید"، در می‌آورند که از قضا این پسر عادت به شکنجه و خراب کردن اسباب بازی‌ها دارد. "وودی" و "باز" باید هر چه زودتر به خانهٔ "اندی" برگردند چون تا چند روز آینده خانوادهٔ "اندی" قصد اسباب کشی دارد.

داستان اسباب بازی در ۲۲ نوامبر ۱۹۹۵ اکران شد. اما در اکتبر ۲۰۰۹ بعد از ۱۴ سال به همراه قسمت دوم این انیمیشن با عنوان داستان اسباب بازی ۲ روی سیستم جدید سه بعدی رفت.

گفتنی است؛ سری چهارم این انیمیشن پر طرفدار که محصول سال ۲۰۱۴ است از یکشنبه، چهارم خرداد ماه وارد شبکه نمایش خانگی شده است.

پوستر انیمیشن

برنارد ۲۰۱۴

«برنارد» خرس قطبی سفیدی است، کنجکاو، اما دست و پا چلفتی! با اینکه بی‌گناه است اما از روی کنجکاوی وارد مسائلی می‌شود که اغلب  به خود و دیگران صدمه می‌زند.

این مجموعه توسط شرکت کره‌ای استودیو انیمیشن RG، با سرمایه گذاری از پخش  EBS کره جنوبی،  BRB Internacionaland اسپانیایی و M۶ فرانسه تولید شده است. تولید این مجموعه از سال ۲۰۰۳ آغاز شده و تا ۲۰۰۶ به طول انجامیده‌ است. نویسنده‌های آن از استودیو Screen۲۱ اسپانیا هستند و در سه فصل شامل ۱۵۶ قسمت، که ۵۶ قسمت آن در شبکه‌های داخلی آمادۀ پخش می‌باشد، ساخته شده است.

این مجموعه در همان شروعِ کار به جشنواره‌های مختلف بین‌المللی راه پیدا کرد و نامزد دریافت جایزه شد. از مهمترین این جشنواره‌ها می‌توان به «جشنوارۀ بین المللی اَنِسی» ۲۰۰۳ اشاره کرد که تا مرحلۀ نهایی هم پیش رفت، اما دو جایزه در ۲۰۰۴ از جشنوارۀ «کارتون و انیمیشن» و جشنوارۀ Mipcom Jr. Licensing Challenge Award اخذ کرد و همچنین جایزۀ بهترین سریال انیمیشن در جشنوارۀ «فیلم متحرک اشتوتگارت» را نیز در ۲۰۰۶ از آنِ خود کرد.

طنز ساده از ویژگی‌های کمدی برنارد است. در این مجموعه برنارد هرگز با صداهای مفهوم صحبت نمی‌کند و اغلب تنهاست. در پایان هر قسمت او ناخودآگاه به نحوی ضربه می‌خورد و یا به شدت مجروح می‌شود.

گاهی چند شخصیت مثبت و منفی دیگر در کنار برنارد ظاهر می‌شوند، از جمله یک مارمولک، دو پنگوئن، یک سگ، یک بچۀ خردسال به نام «سام» و...

«زاک» که یک مارمولک کینه جو و زیرک است، معمولاً برنارد را به دردسر می‌اندازد و برنارد نیز با او درگیر می‌شود. گاهی پنگوئن مجبور می‌شود وارد دعوای آن‌دو شده، در میان آنها صلح برقرار کند.

این انیمیشن از روز یک شنبه؛ چهارم خرداد ماه توسط موسسه رسانه های تصویری در سراسر کشور توزیع شده است.

پوستر انیمیشن

حالگیری های میگ میگ

میگ میگ و کایوت(به انگلیسی: Wile E. Coyote and Road Runner) نام دو شخصیت کارتونی است که یکی کایوت و دیگری یک کوکو دونده (به انگلیسی: Greater Roadrunner) است و هر وقت که کایوت در تلاش است که رودرانر را بگیرد ناموفق می‌ماند.

وایل ای گرگه و رودرانر دوشخصیت کارتونی برگرفته شده ازسری کارتون‌های لونی تونز و مری ملودی هستند.شخصیت‌های گرگه و رودرانر در سال ۱۹۴۸ در انیمیشنی به کارگردانی چاک جونز برای کمپانی برادران وارنر ساخته شدند.درحالی که قالب اولیه خلقتشان کار نویسنده‌ای بنام مایکل مالتز بود.

در ۱۶ قسمت اولی که مالتز نوشته بود این دو شخصیت در یک مسافت طولانی نمایشی هنرنمایی می‌کردند که برای پخش در کارتون‌های تلویزیونی ساخته شده بود. در هر قسمت کایوت گرگه به جای استفاده از غرایز حیوانی و حیله گری از دستگاه‌های مضحک و نقشه‌های پیچیده برای دنبال کردن طعمه‌اش استفاده می‌کند.

کایوت گرگه هم چنین بصورت جداگانه در ۵ قسمت از کارتون‌های باگز بانی (به انگلیسی: Bugs Bunny) به عنوان دشمن ظاهر شده‌است.در حالی که عموماً کایوت در قسمت‌های کوتاه میگ میگ و کایوت ساکت است اما با لهجه ی خالص در این سفر تک نفره صحبت می‌کندو با صداگذاری مل بلانس خودش را بعنوان وایل ای گرگه ی نابغه معرفی می‌کند. رودرانر فقط با آوای (میگ میگ) از خودش صدا در می‌آورد و گاهی هم سرو صدا می‌کند.آوای میگ میگ را پل جولین صداگذاری کرده‌است.

شایان ذکر است؛ این انیمیشن که محصول سال ۲۰۱۴ است از یکشنبه؛ چهارم خرداد ماه توسط موسسه رسانه های تصویری وارد شبکه نمایش خانگی شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.